مقالات

فروش میکس قهوه کافئین بالا

فروش میکس قهوه کافئین بالا

آیا برای شروع صبح خود به فنجان قهوه روزانه خود متکی هستید؟ اگر چنین است، قطعا شما تنها نیستید. در حالی که برخی افراد از نوشیدنی‌ قهوه صرفاً به این دلیل که از آن لذت می‌برند، مصرف می‌کنند، بسیاری از مردم برای گذراندن هر روز خود به کافئین قهوه وابسته هستند.

در حالی که تقریباً تمام قهوه ها حاوی کافئین در مقادیر مختلف هستند، تعداد فزاینده ای از برندها گزینه هایی را ارائه می دهند که چندین برابر مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه به طور متوسط وجود دارد.

اگر به کافئین بسیار حساس هستید، مراقب باشید، اما اگر از طرفداران کافئین هستید و همیشه به دنبال چالشی جدید در این زمینه هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برای ساخت یک میکس قهوه کافئین بالا می بایست از ترکیب غالب دانه های قهوه روبوستا استفاده کرد. قهوه از جمله دانه های گیاهی است که در تهیه نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار می گیرد و در میان مردم دنیا به خوبی موقعیت خود را تثبیت نموده است. بسیاری از علاقه مندان به قهوه، از نوع قهوه کافئین بالا استفاده می کنند و تمایل به صرف این نوع قهوه دارند. در ادامه به بررسی ویژگی های قهوه خوب و قهوه کافئین بالا می پردازیم.

 

عوامل تأثیرگذار در میزان کافئین قهوه

عموامل تاثیر گذار در میزان کافئین موجود در نوشیدنی قهوه را می توان به سه دستی اصلی تقسیم کرد:

1-نوع دانه قهوه:

عامل اصلی در میزان کافئین قهوه نوع دانه قهوه است. همانطور که می دانیم دانه قهوه روبوستا حاوی 3 درصد کافیین و دانه قهوه عربیکا حاوی 1.5 درصد کافیین است.هرچند که قهوه عربیکا از نظر درجه کیفیت، دارای سطح کیفیت بالاتری نسبت به قهوه روبوستا می باشد.

به طور کلی، دانه های عربیکا کیفیت بالاتری نسبت به دانه های روبوستا دارند. اگرچه کشت گیاهان روبوستا بسیار راحت تر از عربیکا است، اما طعمی قوی و تلخ دارند. از طرف دیگر عربیکا به خاطر طعم های شیرین و میوه ای اش معروف است. عربیکا ممکن است محبوب‌تر از روبوستا باشد، اما روبوستا برنده واضح رقابت کافئین است. به طور متوسط، دانه های روبوستا دو برابر بیشتر از دانه های عربیکا محتوای کافئین دارند.

2-نوع رست قهوه:

علاوه بر نوع دانه قهوه عوامل دیگری نیز می تواند در میزان کافئین موجود در قهوه ای که می نوشید مؤثر باشد. یکی از این عوامل به میزان برشته شدن دانه های قهوه قبل از دم آوری بستگی دارد. یک باور رایج وجود دارد  که می گوید رست های تیره‌تر کافئین بیشتری نسبت به رست های با پروفایل روشن دارند. بر خلاف این باور رایج این رست های روشن هستند که دارای کافئین بیشتری می باشند. عمدتا رست های روشن محتوای کافیین بیشتری را در خود حفظ می کنند. و رست هرچه به سمت تیره میل می کند محتوای کافیین خود را از دست می دهد.

3-شیوه دم آوری قهوه:
علاوه بر موارد بالا روشی که طی آن قهوه دم می شود نیز در میزان کافئین نهایی تاثیر دارد. برای مثال یک شات قهوه اسپرسو معادل 28 گرم، 40 تا 55 میلی گرم کافئین دارد. این مقدار برای همین حجم قهوه ای که با دریپر ساخته شده باشد معادل 9 تا 18 میلی گرم است.

بنابراین هنگام خرید میکس قهوه کافئین بالا به تمامی این عوامل دقت نمایید. همچنین محیط اولیه و بستر و آب و هوا و نوع خاکی که دانه های قهوه در آن به عمل آمده اند نیز یکی از عوامل مهم در نوع کیفیت و درجه بندی قهوه می باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دانه قهوه و انواع آن

میکس قهوه کافئین بالا

 

آیا رنگ دانه ها تأثیری در میزان کافئین موجود در قهوه دارد؟

این تفکر که هرچه دانه های قهوه تیره تر باشند بنابراین کافئین بیشتری دارند تفکر اشتباهی است. همانطور که برعکس آن نیز نادرست می باشد. هنگام فروش میکس قهوه کافئین بالا، فروشنده می تواند توضیحاتی در رابطه با پاسخ واقعی به این سوال به شما ارائه نماید.

آنچه که در میزان کافئین موجود در قهوه موثر است میزان راست شدن یا به عبارتی همان برشته شدن دانه ها در وزن یکسان است. به این معنی که در یک وزن مساوی، قهوه با دانه های تیره رنگ برشته شده نسبت به قهوه با دانه های روشن برشته، کافئین بالاتری دارا می باشد.

ویژگی های میکس قهوه کافئین بالا

میکس قهوه کافئین بالا در کشورمان از طرفداران بسیاری برخوردار است و در بسیاری از قهوه فروشی ها یافت می شود. این نوع از قهوه می تواند ترکیبی از دانه های چند نوع قهوه مختلف باشد. مثلاً برای اینکه از سطح بالای کافئین برخوردار باشد می توان در آماده سازی آن از دانه های قهوه روبوستا استفاده نمود.

همچنین به منظور معطر و خوش طعم تر شدن قهوه، در روند میکس آن از دانه های قهوه عربیکا نیز استفاده نمود. علاوه بر این قهوه به عمل آمده در هر کشوری به دلیل شرایط اقلیمی متفاوت می تواند از طعم و ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر کشورها برخوردار باشد. معمولاً در میکس قهوه کافئین بالا از دانه های قهوه اندونزی و یا دانه های قهوه هند بهره گیری می شود.

شیوه ساخت چند نوع میکس قهوه کافئین بالا را در مقاله بهترین میکس قهوه اسپرسو شرح داده ایم. برای آشنایی بیشتر با میکس قهوه اسپرسو و ساخت میکس اسپرسو خودتان می توانید این مقاله را مطالعه کنید. 

نکاتی پیرامون تهیه و استفاده از میکس قهوه کافئین بالا

ویژگی های میکس قهوه کافئین بالا

مشتاقان تهیه قهوه کافئین بالا می توانند با مراجعه به قهوه فروشی ها از نزدیک فرآیند آماده سازی قهوه میکس را مشاهده نمایند و با اطلاعاتی که فروشنده در رابطه با ویژگی های انواع مختلف قهوه در اختیارشان قرار می دهد نسبت به میزان ترکیب هرگونه از قهوه های موجود نظر و سلیقه خود را در تهیه میکس کافئین بالا اعمال نمایند. همچنین قهوه های میکس از نوع قهوه کافئین بالای آماده نیز در قهوه فروشی ها موجود می باشد که درصد ترکیب انواع قهوه های موجود در آنها بر روی بسته بندی قابل مشاهده می باشند.

برای خرید قهوه کافئین بالا به صورت عمده از سایت قهوه سیراف می توانید با ما تماس بگیرید. ما در بین محصولات خود چند لاین مخلوط قهوه را گنجانده ایم،  از نوع میکس قهوه کافئین بالا تا قهوه مخلوط صد در صد عربیکا که کافیین کمتری دارد.

 

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد قهوه اسپرسو بدانید!