مقالات

آیا قهوه لاغر می کند؟

آیا قهوه لاغر می کند

آیا قهوه لاغر می کند؟ بله! قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های صبحگاهی در کل دنیا است که کل جمعیت جهان سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون کیسه قهوه مصرف می کنند. اگرچه این نوشیدنی برای افزایش انرژی بسیار عالی است، اما می تواند مزایای فوق العاده دیگری برای سلامتی بدن داشته باشد و به کاهش وزن کمک کند.

به گفته متخصصان تغذیه: «قهوه زمانی که در حد اعتدال و بدون شیرین کننده های اضافه مصرف شود به کاهش وزن کمک می کند و برای سلامتی کلیه بدن مفید است.»

قهوه حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و نیاسین است که سلامتی و گوارش را بهبود می بخشد و موجب عملکرد بهتر ماهیچه های آن می‌شود. همچنین به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند و به دلیل داشتن کافئین فوق العاده موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. با مصرف قهوه براحتی می توانید انرژی روزانه خود را بهبود بخشید و در کاهش وزن قدم بردارید.

مزایای قهوه برای سلامتی و کاهش وزن

قهوه برای لاغری

 در موارد زیر با مزایای بیشتر این نوشیدنی تقویت کننده انرژی آشنا می شوید.

یک نوشیدنی کم کالری

همیشه برنامه های کاهش وزن با کاهش کالری همراه است. یعنی زمانی که شما کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی گذشته دریافت می کنید کم کم با کاهش وزن رو به رو خواهید شد. نوشیدن قهوه سیاه یکی از راهکارهای محبوب برای کاهش کالری مصرفی روزانه است، در حالیکه کمک می کند انرژی شما به دلیل کاهش کالری تحلیل نرود. این نوشیدنی حاوی کمتر از ۵ کالری در هر فنجان است، اما دقت داشته باشید در صورت اضافه شدن شیر و قندهای مختلف می تواند میزان کالری آن را به شدت افزایش دهد و باعث بالا رفتن چربی شود.

 افزایش متابولیسم بدن با دریافت کافئین

متابولیسم فرایندی است که طی آن بدن مواد مغذی را تجزیه می کند و از کالری غذاها طی طول روز بهره مند می شود. کافئین موجود در قهوه نیز به خوبی میزان متابولیسم پایه بدن را افزایش می دهد و سرعت کالری سوزی هنگام استراحت را بهبود می بخشد. بر اساس مطالعات انجام شده، شرکت کنندگانی که در طول دو ماه قهوه مصرف کردند متابولیسم های بیشتری را شاهد بودند.

متابولیسم بالاتر یا سریعتر این امکان را میدهد که در زمان استراحت یا حین فعالیت بدنی کالری بیشتری بسوزانید و به کاهش وزن برسید.

کاهش احساس خستگی

از دیگر خواص قهوه برای لاغری می‌توان به کاهش احساس گرسنگی اشاره کرد. اشتها هر فردی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله غذایی که میل می کند، سطح فعالیت بدنی و هورمون ها قرار دارد. در حالی که مصرف قهوه می تواند سطح فعالیت هورمونی که باعث احساس گرسنگی در شما می شود را کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک در سال 2014، شرکت کنندگان بسیاری با مصرف قهوه در عرض ۴ هفته توانستند احساس سیری خود را افزایش دهند و میزان مصرف غذای روزانه خود را پایین بیاورند. البته فواید قهوه تنها به کاهش وزن محدود نمی شود، بلکه مصرف آن خطر ابتلا به بیماری های مختلفی مانند نارسایی قلبی، آلزایمر، سرطان روده و … را کاهش می دهد و حتی ممکن است به تجربه زندگی طولانی تر شما کمک کند.

تاثیرات ناسالم قهوه و تجربه افزایش وزن

قهوه برای کاهش وزن

مصرف قهوه علاوه بر مزایای عالی برای کاهش وزن، اشکالاتی نیز به وجود می آورد. در اینجا برخی از نقاط ضعف قهوه هنگام حضور آن در رژیم غذایی را بررسی می کنیم:

  1. برخی از نوشیدنی های قهوه حاوی کالری و شکر زیادی هستند. پس بهتر است برای نوشیدن قهوه از اضافه کردن کالری خودداری کنید. برای مثال، اضافه کردن شیر یا شکر به قهوه بسیار وسوسه انگیز است، اما این موارد می تواند کالری نوشیدنی شما را بسیار افزایش دهد.
  2. بسیاری از نوشیدنی‌های محبوب قهوه کالری بسیار بالایی دارد و مصرف زیاد از حد آن ها نه تنها به کاهش وزن کمک نمی کند بلکه منجر به افزایش آن نیز خواهد شد. زیرا کافئین موجود در آن موجب اختلال در خواب می شود و خواب ضعیف نیز با افزایش اشتها و احساس گرسنگی همراه است. معمولا در چنین شرایط هوسهای ناخوداگاه غذاهای پرکالری سراغ تان می آید.
  3. طبق مطالعات انجام شده، کمبود خواب و افزایش وزن با ترشح هورمونی که احساس گرسنگی را تنظیم می کند رابطه مستقیم دارد و فرد را به مصرف کالری بیشتر منجر می کند.

اگر علاقه مند به مصرف قهوه هستید بهتر است برای داشتن خوابی راحت و آسوده مصرف آن را حداقل ۶ الی ۷ ساعت قبل از خواب قطع کنید!

چطور با نوشیدن قهوه وزن کم کنیم؟

قهوه برای پایین آوردن وزن

مقدار توصیه شده

برای دریافت مزایای قهوه در کاهش وزن توصیه می شود بیش از ۴ فنجان قهوه در روز ننوشید. این مقدار معادل ۴۰۰ میلی گرم کافئین است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند، اما هیچ تأثیری بر خواب یا احساس گرسنگی ندارد.

مصرف قهوه قوی

اگر هم علاقه مند به مصرف قهوه قوی تر هستید، تعداد فنجان را در روز کمتر کنید یا غلظت قهوه را در هر وعده کاهش دهید.زیرا قهوه‌ای که به عنوان قهوه قوی شناخته می شود دارای کافئین بیشتری است.

بهترین قهوه کاهش وزن

میان قهوه های مختلف، قهوه سیاه برای کاهش وزن بهترین انتخاب است. زیرا هیچ گونه کالری اضافه ای در آن وجود ندارد و به خوبی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر قهوه ای شیرین دوست دارید، از چند شیرین کننده کم کالری که در موارد زیر معرفی کرده‌ایم استفاده کنید:

  1. شیرین کننده های مبتنی بر میوه
  2. عصاره های میوه های شیرین
  3. شیرین کننده های گیاهی

مصرف قهوه برای تازه کارها

اگر برای نوشیدن قهوه تازه کار هستید بهتر است بعد از هر وعده مصرف قهوه از مقدار شیرین‌کننده‌ کاهش دهید تا زمانی که به طعم تلخ آن عادت کنید. همچنین اگر معده حساسی دارید در کنار قهوه غذا بخورید، زیرا این نوشیدنی ممکن است موجب ناراحتی معده شود و با افزایش استرس بیش از حد روی سیستم گوارشی احتمال افزایش وزن را بالا می برد.

جمع بندی

قهوه یک نوشیدنی انرژی زا بی نظیر است که فواید عالی برای سلامتی بدن دارد. مقدار کم کالری و کافئین آن نیز موجب شده است آن را به عنوان بهترین نوشیدنی برای لاغر شدن انتخاب کنید، اما باید مراقب باشید چه مدل و چه مقدار قهوی می نوشید. بی تردید با به حداقل رساندن قندهای اضافه شده و چربی موجود در قهوه می توانید از کم کالری بودن آن لذت ببرید! برای سفارش قهوه می توانید از سایت قهوه سیراف اقدام کنید یا با شماره 09120602986 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *