مقالات

بهترین اسپرسوساز خانگی

بهترین اسپرسوساز خانگی

درست کردن نوشیدنی اسپرسو با کیفیت کافه ای در خانه کمی سخت به نظر می رسد، اما مدل های جدید و امروزی اسپرسوساز این کار را بسیار آسان کرده اند و با انتخاب بهترین اسپرسوساز خانگی می توان نوشیدنی های عالی با قیمت کمتر تهیه کرد. برای دوستداران این نوشیدنی، هیچ چیز بهتر از اولین جرعه اکسیر انرژی بخش و تیره نیست که نشان می دهد روز فرا رسیده. برخی ها نیز برای احیای انرژی مورد نیاز جلسه ای بزرگ یا شکوفایی خلاقیت شان این نوشیدنی را انتخاب می کنند، اما مسئله مهم تر این است که درست کردن این نوشیدنی افسانه ای بر پایه قهوه و شیر به اسپرسو تخصصی، دانش و تجربه نیاز دارد.

اگر شما هم دوست دارید دیگر برای خرید اسپرسو دوست داشتنی تان پول بپردازید و کافه بار کوچکی در خانه داشته باشید، خرید بهترین اسپرسوساز خانگی بهترین ایده است. برای انتخاب دستگاه عالی و کیفیت باریستای خانگی تان در ادامه همراه ما باشید.

انواع اسپرسوساز خانگی؛ از دستی تا اتوماتیک

بهترین اسپرسوساز خانگی

چندین دستگاه برای ایجاد فشار بالا جهت استخراج شات عالی اسپرسو وجود دارد که در صورت آشنایی با آن ها بهترین می توانید بهترین اسپرسوساز خانگی را خریداری کنید:

اسپرسوسازهای دستی

معمولا این مدل دستگاه ها برای شروع فعالیت نیاز به گرم کردن جداگانه آب دارند. سپس با کمک نیروی انسانی و اهرم مکانیکی فشار دم ایجاد می شود. دستگاه های دستی از بزرگ تا کوچک و قابل حمل طراحی می شوند که انتخاب از میان آن ها به سلیقه تان بستگی دارد.

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

این دستگاه با داشتن پمپ برای ایجاد فشار دم کردن نسبت به دستگاه قبلی بسیار سازگارتر و موثرتر است. اگرچه پمپ این دستگاه به صورت خودکار فشار ایجاد می کند، باید به صورت دستی آسیاب را انجام دهید.

اسپرسوساز فوق اتوماتیک

دستگاه های کاملا اتوماتیک همه کار انجام می دهد و تنها کار برعهده شما، قرار دادن دانه ها در دستگاه است. تمام اقدامات مانند آسیاب قهوه، کوبیدن و دم کردن به صورت خودکار انجام و با فشار دادن یک دکمه اسپرسو و هر نوشیدنی دلخواه تان درست می شود

چند نکته مهم برای انتخاب اسپرسوساز خانگی عالی

بهترین اسپرسوساز خانگی

مثل همیشه انتخاب دستگاه و وسیله برقی آشپزخانه همانند خرید یک تکه کیک نیست. زیرا تولیدکنندگان دائما در حال به روز رسانی هستند و مدل های جدید با رنج قیمتی متفاوتی روانه بازار می کنند. به همین خاطر دانستن برخی پارامترها از دستگاه اسپرسوساز می تواند در انتخاب مدل متناسب با نیاز و بودجه تان کمک کننده باشد.

1. آسیاب

این نکته را نه اشتباهی مطرح کردیم و نه قصد شوخی داریم! زمانی که روش دستی را برای تهیه اسپرسو انتخاب می کنید، نباید از آسیاب کردن قهوه غافل شوید، زیرا معمولا دستگاه های اسپرسو فاقد آن هستند. از طرفی، آسیاب است که کیفیت استخراج اسپرسو را تا حد زیادی مشخص می کند و تاثیر شگفتی بر فرآیند تهیه قهوه توسط دستگاه می گذارد. پس اگر دوست دارید حداکثر طعم را از دانه های قهوه بچشید، ارزش دارد دستگاه اسپرسوسازتان دارای آسیاب باشد.

2. دیگ بخار

این قسمت از دستگاه همانند قلب آن است که از آب گرم و بخار تشکیل می شود. هر چه طرفیت آن بیشتر باشد، عملکرد دستگاه و پایداری دما بهتر خواهد بود. معمولا دستگاه های اسپرسوساز بر مبنای سه فناوری تک دیگ، مبدل حرارتی و دو دیگ بخار طراحی می شوند که به ترتیب عملکرد بهبود می یابد و قیمت شان رو به افزایش است.

معمولا بهترین اسپرسوساز خانگی به دستگاه های دارای دو دیگ بخار اختصاص داده که یکی از دیگ ها برای بخار و دیگری برای آب گرم در نظر گرفته می شود. همچنین هر کدام از واحدها به صورت جداگانه قابل تنظیم هستند که همین موضوع، موجب بالاترین راندمان و پایداری دما می شود.

3. کنترل دما موثر بر استخراج قهوه

دمای آب یکی دیگر از نکات کلیدی هنگام خرید اسپرسو است که بر استخراج قهوه تاثیر مستقیمی می گذارد. همچنین نحوه تنظیم و پایداری آن در طول زمان، بر استفاده راحت از دستگاه موثر است.

اگر شما یک کاربر معمولی این دستگاه هستید، بی تردید با خرید دستگاه دارای یک کنترلر دیجیتال دما راضی می شود. اما اگر دوست دارید عملکرد بخار دستگاه را به خوبی کنترل کنید کنترلرهای پیشرفته دیجیتال این امکان را می دهد دمای مورد نظر خود را با دقت بالا تنظیم کنید و از باریستای خانگی جذابتان راضی باشید.

4. پمپ

این قسمت مسئول فشار آب حین تولید اسپرسو است که امکان تنظیم آن وجود دارد. معمولا پانل تنظیمات پمپ در بدنه پنهان است و اکثر اسپرسوسازها دارای پمپ ارتعاشی با قابلیت بیشتر و گران‌تر هستند.

5. عایق حرارتی

این ویژگی بر کاهش مصرف برق موثر است و به پایداری بهتر دما کمک می کند و یکی از ویژگی های بهترین اسپرسوساز خانگی است.

6. سایز جایگاه دم کردن

این ویژگی برای اسپرسوسازهای حرفه ای براساس استاندارد جهانی 58 میلی متر است. بهترین اسپرسوساز خانگی نیز دستگاهی است که با بهره مندی از ابزارهای دم آوری و لوازم جانبی قابل تعویض امکانات مختلفی به شما ارائه می دهد و به لطف آن ها بتوانید کیفیت اسپرسو را ارتقا دهید.

7. سیستم کف ساز

قاعده ای کلی برای دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد که می گویند هر چه گرانتر، سیستم کف ساز شیر آن بهتر است. از ویژگی های بسیار مهم فوم ساز می توان به قابلیت جا به جایی، تمیز کردن راحت، طراحی جذاب میله بخار و  … اشاره کرد که معمولا دستگاه های دارای مبدل حرارتی و دو دیگ بخار از شیرهای سریع تر، بهتر و راحت تر بهره مند هستند.

نتیجه گیری

امیدواریم با خواندن این مطلب به راحتی بتوانید بهترین اسپرسوساز خانگی را انتخاب کنید و از کیفیت و عملکرد آن لذت ببرید. هر چه آسیاب و دستگاه بهتر باشد، طعم بیشتری از دانه های قهوه را می چشید و بدون شک کافه بار خانگی تان به جایگاهی انرژی بخش و مورد علاقه تان تبدیل می شود. اگر از اسپرسوسازتان راضی هستید، تجربه خود را کاربران قهوه سیراف به اشتراک بگذارید.

بهترین اسپرسوساز خانگی کدام است؟

برای انتخاب بهترین اسپرسوساز خانگی باید معیارهایی مانند آسیاب کردن، سیستم کف ساز و ... را مدنظر قرار دهید که در این مقاله برخی از پارامترها را توضیح داده ایم.

انواع اسپرسوساز خانگی کدامند؟

اسپرسوسازهای خانگی به سه بخش 1. دستی 2. نیمه اتوماتیک و 3. اتوماتیک دسته بندی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *