دانه قهوه

صادرات دانه قهوه+10 کشور برتر صادرکننده قهوه در جهان

صادرات دانه قهوه

اگر کالایی در جهان وجود داشته باشد که همیشه در لیست داغ صادرات قرار گرفته باشد آن کالا قهوه است. در حقیقت فقط نفت بیشتر از دانه قهوه معامله می شود. صادرات دانه قهوه بعد از نفت دومین کالای پر مصرف به شمار می رود. سالانه بیش از سی میلیون کیسه قهوه صادر می شود. حدود 30 تا 40 درصد از مردم جهان روزانه قهوه مصرف می کنند، یعنی بیش از 500 میلیارد فنجان در سال.

صادرات دانه قهوه در جهان

حدود یک دهه پیش، صنعت صادرات قهوه 20 میلیارد دلار ارزش داشت. در حال حاضر، انتخاب جهانی صنعت قهوه به ارزش 465،900،000،000 دلار است. مسلماً همه گیری کرونا COVID-19 بر عرضه و تقاضای قهوه در سراسر جهان تأثیر گذاشت. با این حال، صنعت قهوه در حال بازگشت به بازار تجارت جهانی است. در حالی که حدود 25 میلیون نفر از طریق این صنعت در بیش از 50 کشور امرار معاش میکنند. صنعت قهوه مجدد در حال رونق گرفتن است و صادر کنندگان قهوه در سراسر جهان در حال بازگشت به صادرات دانه قهوه به میلیاردها مصرف کننده در جهان می باشند.

مهمترین واردکنندگان قهوه ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا و بلژیک هستند. صرف نظر از این موضوع، واردکنندگان در سراسر جهان هنوز به دنبال دستیابی به یک معامله بهتر برای صادرات قهوه هستند. عمده فروشان یا خرده فروشان که به دنبال تجارت الکترونیک هستند می توانند به کشورهای برتر تولید کننده قهوه در جهان نگاهی بیندازند:

10 کشور صادر کننده قهوه در جهان

صادرات دانه قهوه

با وجود اینکه تقریباً 90 درصد تولید قهوه در آمریکای جنوبی انجام می شود، برخی کشورهای صادر کننده دیگر در سراسر جهان پخش شده اند. در ادامه این مطلب کشورهای برتر صادر کننده قهوه (بدون ترتیب خاصی) واقع شده اند.

1-برزیل (2،680،515 تن قهوه صادر می کند)

برزیل بیش از 150 سال است که بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است. در اوایل قرن بیستم ، برزیل تقریباً 80 درصد از کل صادرات دانه قهوه در جهان را به خود اختصاص داد. در حال حاضر، کل صادرات این کشور برابر با یک سوم بقیه تولیدات جهان است.

ارتباط برزیل با صنعت قهوه نباید چندان غافلگیر کننده باشد. شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی های مناسب، نور خورشید، ارتفاع کم و حتی درجه حرارت در تمام طول سال برای پرورش دانه های عربیکا و روبوستا مناسب است. با بیش از 20000 مزارع قهوه در 10،000 مایل مربع، برزیل بسیار جلوتر از سایر کشورها قرار گرفته است.

قهوه برزیل بیشتر مناسب قهوه های طعم دار عالی است. قهوه این کشور بخاطر بادی خامه ای ، اسیدیته کم و شکلاتی و نت های کارامل غلیظ و تلخ بسیار معروف است.

2-ویتنام  (1,542,398 تن)

ویتنام دومین کشور تولید کننده قهوه در جهان است. قهوه پس از برنج دومین کالای صادراتی این کشور است. صادرات دانه قهوه عمده در ویتنام از نوع روبوستاست، که در حدود 40٪ از کل عرضه در جهان را شامل میشود. دانه های قهوه معمولاً در ارتفاعات معتدل مرکزی کشور با استفاده از خاک بازالت کشت می شوند. صادرکنندگان به دلیل داشتن اسیدیته ، تلخی و نت های موکا به دنبال دانه های قهوه روبوستای ویتنام هستند. صادرات دانه قهوه از ویتنام به کشور ایران یکی از بیشترین صادرات قهوه به کشور ماست.

3-کلمبیا (754،376 تن متریک)

 

کلمبیا بزرگترین صادرکننده قهوه عربیکا در جهان است. این کشور سالانه حدود 11.5 میلیون کیسه قهوه تولید می کند. از سال 1830 که این کشور تجاری سازی قهوه خود را آغاز کرد، دانه های قهوه آن بهترین قهوه در جهان محسوب می شد. در واقع، یونسکو “چشم انداز فرهنگی قهوه” کلمبیا را در سال 2011 به عنوان میراث جهانی اعلام کرد.

بیشتر قهوه در این کشور در کمربند رشد قهوه کلمبیایی کشت می شود. دانه های قهوه که در ارتفاع 1500-2000 متری رشد می کنند دارای رایحه های غنی و طعم میوه ای ظریف هستند. همچنین، قهوه های کلمبیا به دلیل طعم ملایم خود مشهور هستند. صادرات دانه قهوه کلمبیا به ایران نیز انجام می شود.

4-اندونزی (668،677 تن)

صادرات دانه قهوه

اندونزی تجارت قهوه را به بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد خود تبدیل کرده است. کشت قهوه در تاریخ کشور در طول دوره استعمار هلندی به اواخر دهه 1600 میلادی باز میگردد. اگرچه این کشور از هزاران جزیره تشکیل شده است، جزیره جاوا اولین مکانی بود که در اندونزی قهوه کشت می شد.

این کشور در حال حاضر بیش از 20 نوع قهوه را تولید و صادر می کند. برخی از انواع قهوه محبوب در اندونزی با نام مناطقی که قهوه در آن کاشته می شود ، نامگذاری شده اند: بالی ، فلورس ، سوماترا ، جاوا ، پاپوآ و سولاوسی. صادرات دانه قهوه از اندونزی نیز با نام های تجاری همین مناطق صورت می گیرد.

قهوه اندونزی به دلیل بادی و رایحه چوبی قوی، طعم خاکی و اسیدیته کم شناخته می شود.

5-هندوراس (475،042 تن)

آب و هوای هندوراس مشابه برزیل است. اما تا این اواخر، هندوراس هنوز به عنوان یک صادرکننده قهوه در سطح جهان شناخته نشده بود. قبل از مطرح شدن هندوراس به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم قهوه، محصول قهوه این کشور بیشتر در بازار محلی به مصرف می‌رسید.

قهوه هندوراس در مزارع کوچکی مشهور به فینکاس واقع در نواحی کوهستانی بین 1100 تا 1600متر ارتفاع از سطح دریا کشت می‌شود که باعث شده قهوه این کشور موضوع صحبت اهالی قهوه باشد و به شهرت برسد. قهوه هندوراس بسته به طعمش، ترکیبی از رایحه‌های مطبوع بادامی، وانیلی و میوه‌ای دارد.

6-اتیوپی (471،247 تن)

صادرات دانه قهوه - قهوه سیراف

اتیوپی بدون شک بزرگترین صادرکننده قهوه در آفریقا است. در اتیوپی، قهوه در واقع فقط یک نوشیدنی نیست. بخشی از فرهنگ مردم است، اتیوپی خاستگاه قهوه موکا جاوه( قهوه عربیکا) است.

صنعت قهوه در کشور ملی شده و حدود 10٪ از درآمد دولت و 1.1٪ از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد. اتیوپی هزاران دانه قهوه دارد. با این وجود، سه گونه اصلی کشت شده عبارتند از: موکا، شورتبری و لانگ بری.

نوع آن مهم نیست، کیفیت قهوه در اتیوپی درجه یک است. قهوه اتیوپی با عطر گل و طعم شدید شکلات، ادویه و شراب متمایز می شود. صادرات دانه قهوه از اتیوپی به سراسر جهان با قیمت های بالا انجام می شود.

7-پرو (346،466 تن)

پرو یکی دیگر از بازیگران بزرگ صنعت قهوه است. از دهه 1700، قهوه در این کشور در مناطق شمال، کمربند مرکزی و جنوب کشور پرورش داده می شود. مانند هندوراس، بیشتر تولید قهوه در پرو قبلاً برای مصرف محلی بود.

قهوه پرو در دو نوع عمده وجود دارد که همراه با مزارع تقسیم می شود. آنهایی که در ارتفاعات (به ویژه آند) رشد می کنند دارای طعم گلی غنی هستند. و قهوه هایی که در مناطق جلگه ای هستند معمولاً دارای بادی متوسط ​​با نت های گلدار و میوه ای هستند.

8-اوگاندا (209،325 تن)

یکی دیگر از کشورهای برتر صادر کننده قهوه، اوگاندا است. این کشور که عمدتا برای قهوه روبوستا شناخته می شود ، انواع عربیکا نیز دارد. دانه های قهوه اوگاندا توسط افراد بومی در اعماق جنگل های بارانی مناطق شمالی لیرا و گولو کاشته می شود. مناطق شرقی امباله Mbale و بوگیسو Bugisu ؛ مناطق مرکزی و جنوب غربی جینجا، موکونو، کامپالا و ماساکا و همچنین مناطق غربی کاسسی، غرب نیل،و منطقه امبارارا.

دانه های قهوه اوگاندا دارای اسیدیته ای شبیه به شراب با نت های غنی شکلات هستند.

9-مکزیک (270،000 تن)

تجارت قهوه در مکزیک در حال رونق است، هر چند که این کشور دیر وارد صنعت قهوه شده است. در حالی که مزارع قهوه تا پایان قرن 18 در وراکروز هنوز ایجاد نشده بودند، مکزیک اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان قهوه در جهان است. این محصول در شانزده ایالت مکزیک کشت می شود.

صادرات دانه قهوه از مکزیک عمدتا قهوه عربیکا است که به صورت شسته فرآوری شده اند و صادر می شوند. بیشتر قهوه این کشور برای مخلوط کردن و رست دارک استفاده می شود. انواع گونه های قهوه مکزیک شامل بوربن، کاتورا، ماراگوجیپ و موندو نوو است.

10-گواتمالا (204،000 تن)

واقع در شرق مکزیک و غرب هندوراس، گواتمالا همچنین یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده قهوه در جهان است. این کشور بزرگترین صادرکننده قهوه در سراسر آمریکای مرکزی در قرن بیستم (قبل از هندوراس) بود.از قرن 19، صادرات دانه قهوه بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد کشور بوده است.

مناطق تولید قهوه در کشور مناطقی از کشور با آب و هوای نیمه گرمسیری معتدل است. این مناطق شامل آنتیگوا ، آتیتلان ، فلات ، هایلند، ولکان سان مارکوس و رین فورست کوبان است.

قهوه های گواتمالا می توانند فول بادی یا متوسط ​​باشند. طعم ها با توجه به محل کاشت تعیین می شود. آنهایی که در ارتفاعات مرکزی رشد می کنند اسیدیته گلی دارند و اغلب طعم آنها تند یا شکلاتی است. آنهایی که از مناطق کوهستانی هستند کمتر اسیدی هستند زیرا در معرض کارائیب یا اقیانوس آرام قرار گرفته اند.

3 مزیت صادرات دانه قهوه به کشورهای دیگر

قهوه پر معامله ترین کالای کشاورزی در جهان است. جالب اینجاست که روزانه بیش از 2.25 میلیارد فنجان قهوه در جهان مصرف می شود. صنعت قهوه تا 42.5 میلیارد دلار در سال تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد.

با وجود رشد عظیم صنعت قهوه، جهان هنوز از آن به اندازه کافی برخوردار نیست. هنوز فضاهای زیادی وجود دارد که صادرکنندگان می توانند پر کنند. در اینجا برخی از مزایای صادرات دانه قهوه به کشورهای دیگر آورده شده است.

    • افزایش فروش:

یک چیز قطعی است: هنگام صادرات دانه قهوه می توانید فروش خود را افزایش دهید. بازار جهانی بزرگ است و هنوز فرصت های زیادی برای بررسی وجود دارد. شما به بازارهای جهانی فراتر از بازارهای ملی می رسید.

    • کاهش خطرات

صادرات دانه قهوه ثبات بیشتری در فروش معاملاتی ارائه می دهد. به عنوان مثال، تقاضای بین المللی برای قهوه و محصولات قهوه اغلب تحت تأثیر نوسانات فروش قهوه های محلی قرار نمی گیرد.

  • حاشیه سود بیشتر

با فروش قابل توجه سودهای هنگفتی به همراه دارد. تقریباً قطعی است که خریداران بین المللی محصولات بیشتری را نسبت به خریداران محلی سفارش می دهند، جایی که ممکن است بازار از قبل اشباع شده باشد. مهمتر از همه، خریداران بین المللی ممکن است مایل به پرداخت هزینه بیشتری در مقایسه با ارزش واقعی محصولات شما باشند.

منبع: https://seller.alibaba.com/

 

پست های مرتبط