مقالات

بهترین میکس های قهوه چیست؟

بهترین میکس های قهوه چیست؟

بهترین میکس های قهوه که با میکس قهوه روبوستا و قهوه عربیکا به دست می آید را توضیح داده ایم. از فواید قهوه می توان به هوشیار کردن شما در صبح و از همه بهتر، طعمی خوشمزه ای که دارد اشاره کرد. کاری هست که نتواند انجام دهد؟ بهترین میکس قهوه وجود دارد که می تواند هنگام خستگی بهترین حس را به شما بخشد که با دانستن آن ها کافه ای کوچک در خانه تان به پا کنید و با کمترین هزینه بهترین نوشیدنی های قهوه را می چشید!

چرا قهوه را میکس کنیم؟

بهترین میکس قهوه چیست

انتخاب بهترین میکس قهوه به تشکیل طعم و عطر بی نظیر و متفاوت کمک می کند و از خلق نوشیدنی های دلخواه و منحصربه فرد شگفت زده می شوید. ترکیب کردن قهوه های مختلف یک چالش خارق العاده ای که موجب می شود شما باریستا خانگی خود را براساس علایق تان بسازید و از خصوصیات مختلف دانه های قهوه بهره مند شوید.

خیلی ها تصور می کند ترکیب قهوه های مختلف باعث بد بوی نوشیدنی می شود، اما این باور کاملا غلط است و اگر در این راه موفق باشید هرگز از ترکیب کردن پشیمان نخواهید شد!

بهترین میکس های قهوه سال 2023

جدیدترین میکس های قهوه در دنیا

از دم کردن سرد گرفته تا یک قهوه خوب و قدیمی، وقتی نوبت به دم کردن قهوه در خانه می رسد، دانستن بهترین میکس ها و دانه های قهوه ضروری است. دانه های تازه قهوه بسیار خوشمزه تر، تازه تر و معطرتر از قهوه هایی است که داخل کیسه تهیه می شود. اما کدام دانه ها را با یکدیگر ترکیب کنیم؟

ترکیب 50 روبوستا و 50 درصد عربیکا (بهترین میکس قهوه)

هر دو دانه های قهوه خوشبو و خوش عطر هستند، اما این که چگونه این دو را با یکدیگر ترکیب کنیم به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد. در واقع هر چه بیشتر در این زمینه آزمون و خطا داشته باشید بهتر می توانید بهترین میکس های قهوه را تجربه کنید.

یکی از محبوب ترین برندهای خارجی که می توانید برای ترکیب این میکس استفاده کنید، برند معروف قهوه ایتالیایی یعنی Corsini است که بهترین دانه های پیشنهادی برای این ترکیب رست مدیوم و مدیوم شکلاتی است. این دو رست دارای کافئین بالایی هستند و کاملا استاندارد تولید شده است. اما اگر علاقه مند هستید خودتان این ترکیب را تهیه کنید دو میکس گفته شده در زیر بهترین طعم و لذت را به شما می بخشد:

  1. پی بی ربوستا 20 درصد، جاوه روبوستا 20 درصد، ویتنام ربوستا 10 درصد، کلمبیا عربیکا 40 درصد، اوگاندا عربیکا 10 درصد
  2. پی بی ربوستا 10 درصد، ویتنام 20 درصد، جاوه ربوستا 20 درصد، اتیوپی 10 درصد، کلمبیا عربیکا 30 درصد، اوگاندا ربوستا 10 درصد

هر دو ترکیب دارای 50 درصد روبوستا و عربیکا است، اما میکس دومی طعم ترشی دارد و گران قیمت تر است.

ترکیب 70 درصد روبوستا و 30 درصد عربیکا (کافئین بی نظیر)

این ترکیب به قهوه کافئین بالا معروف است و طعم تلخ آن هر قهوه دوستی را شگفت زده می کند. در انتهای مزه، ترشی عالی را امتحان می کنید!

تا به حال قهوه های 100 درصد ربوستا را امتحان کرده اید؟ این ترکیب طعم نامتعادل و تلخی دارد و بهتر است حداقل 20 الیا 30 درصد عربیکا به ربوستا اضافه شود. جالب است بدانید شرکت های مشهور خارجی ترجیح می دهند از درصد کمتر قهوه ربوستا استفاده کنند و طعم و عطر عربیکا را بیشتر ترجیح می دهند.

70 درصد روبوستا و 30 درصد عربیکا یکی از بهترین میکس های قهوه برای ایرانی هاست که به ذائقه آن ها شباهت زیادی دارد. به همین دلیل، بسیاری از برندهای معتبر ایرانی این ترکیب را اولویت تولیدات خود قرار داده اند. برای اطلاعات بیشتر مقاله طبع قهوه را بخوانید.

برای ساخت این ترکیب می توانید از درصدهای گفته شده زیر استفاده کنید:

  1. پی بی ربوستا 20 درصد، جاوه روبوستا 20 درصد، ویتنام 20 درصد
  2. کلمبیا عربیکا 30 درصد، اوگاندا ربوستا 10 درصد

میکس قهوه تلخ ملایم (دوست داشتنی)

یکی دیگر از بهترین میکس های قهوه، ترکیب چری مدیوم یا پی بی مدیوم 20 درصد، اندونزی مدیوم یا جاوا مدیوم 20 درصد و 40 درصد ویتام دارک است که بهترین تلخی قهوه عریبکا را ارائه می دهد. معمولا برای ساخت قهوه اسپرسو عربیکا از ترکیب های مختلفی استفاده می کنند، اما فراموش نکنید تعداد عربیکا از 2 گزینه فراتر نروید.

گاهی اوقات نیز برای حفظ بوی و عطر عربیکا تنها یک نوع از آن را به ترکیب اضافه می کند که بوی دلنشین آن بر قهوه قالب شود. اما اگر دوست دارید از دو مدل قهوه عربیکا استفاده کنید بهتر است قهوه های تولید در دو کشور یک اقلیم را انتخاب نمایید. برای این که عطر و طعم قهوه بیش از چند شاخه ای نباشد.

تجربه یک میکس قهوه پرخامه جذاب

بهترین میکس قهوه در دنیا

برای خیلی ها میکس قهوه پر خامه یکی از بهترین میکس های قهوه است تا آن را به یک نوشیدنی خوشمزه و هنرمندانه تبدیل می کند. حتی شکل ظاهری خامه یا کرم قهوه را می توان به اشکال زیبا تزیین کرد و درست کردن قهوه را به کاری لذت بخش و دوست داشتنی تبدیل نمود. البته برای این کار به مهارت بالایی نیاز دارید و تنها با تمرین و تکرار می توانید شکل های خاص روی قهوه تان طراحی کنید. اما برای میکس قهوه اسپرسو و خامه بهتر است چند نکته را رعایت کنید:

  1. معمولا درست کردن قهوه با دانه های تازه رست شده قهوه بیشتری تولید می کند. به گونه ای که دانه های بعد از رست به میزان قابل توجهی روغن دارند که به شکل بخار و خامه روی قهوه شکل می گیرند.
  2. برای درست کردن قهوه های پرخامه پیشنهاد می کنیم از فروشگاه هایی که دانه را در محل رست می کند خرید کنید.
  3. دانه های بدست آمده به صورت طبیعی، خامه بیشتری تولید می کند و بدلیل فرآوری طبیعی آن ها روغن داخل دانه حفظ شده است. به همین دلیل، برخی شرکت ها برای افزایش کیفیت بهترین میکس های قهوه، رست مخصوصی دارند و حتی بهترین دستگاه های اسپرسوساز نیز از برنامه های مخصوصی برای تولید خامه ایده آل قهوه بهره مند هستند.
  4. معمولا قهوه های تیره‌تر، روغن کمتری دارند و خامه ای کمتری روی نوشیدنی درست می شود. دانه های قهوه به دلیل طی کردن مراحل مختلف مانند حمل و نقل، بسته بندی و آسیاب کردن روغن خود را از دست می دهند. البته هر دانه های بسیار روشن قهوه نیز برای تهیه کرم دلخواه آن انتخاب مناسبی نیست.

جمع بندی

آشنایی با بهترین میکس های قهوه راهی آسان برای تغییر روتین صبحگاهی شماست و کمک می کند قهوه مورد علاقه تان را قطره ای دم کنید و از نوشیدن آن نهایت لذت را ببرید. اگر قصد خرید قهوه را دارید می توانید از فروشگاه های اینترنتی مطمئن مانند قهوه سیراف اقدام به خرید کنید. درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید سوال خود را در قسمت نظرات همین مقاله بپرسید.

آیا میکس قهوه روبوستا و عربیکا خوب می شود؟

برای میکس این دو قهوه باید بدانید از هر کدام چند درصد استفاده کنید که در این مقاله توضیح داده ایم.

برای میکس قهوه چند درصد از هر کدام استفاده کنید؟

معمولاً از هر قهوه 50 درصد استفاده می شود اما درصدهای دیگری وجود دارد که در این مقاله توضیح داده ایم.

دیدگاهی در مورد “بهترین میکس های قهوه چیست؟

  1. Amin گفت:

    سلام
    برای میکس قهوه ۷۰ درصد روبستا و ۳۰ درصد عربیکا که رست مدیوم و خامه خوبی بده چه میکسی پیشنهاد میدید؟

    1. sirafcoffee گفت:

      میکس 70/30 قهوه سیراف، از سایت می تونید خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *