مقالات

طرز تهیه انواع قهوه استارباکس

طرز تهیه انواع قهوه استارباکس

یکی از قهوه‌های معروف، قهوه استارباکس است. استارباکس یکی از شرکت‌‎های مشهور در آمریکا است. این شرکت با ارائه محصولات باکیفیت همانند، اسپرسو، قهوه، فراپاچینو، انواع قهوه و قهوه سرد به شهرت رسیده است. در این شرکت، انواع نوشیدنی‎ها به روشی خاص تهیه می‏‌شود. اگر تمایل دارید با طرز تهیه انواع نوشیدنی‎های استارباکس آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

طرز تهیه قهوه استارباکس با سایر قهوه‌‎‌ها فرق دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دقیق نمی‌دانید، قهوه‌ی خود را چگونه درست کنید، به شما پیشنهاد می‎کنیم که طرز تهیه قهوه ‎های استارباکس را امتحان کنید. در ادامه به روش تهیه انواع قهوه استارباکس می‌‎پردازیم. همراه ما باشید.

طرز تهیه انواع قهوه استارباکس

طرز تهیه قهوه لاته استارباکس

قهوه استارباکس لاته، یک نوع قهوه ایتالیایی است و به معنای قهوه و شیر است.قهوه لاته یا کافه لاته از شیر داغ و اسپرسو تهیه می‎شود و برای تزئین آن از طرح‌های خاص استفاده می‎شود.

برای تهیه قهوه لاته ابتدا با استفاده از دستگاه اسپرسو، یک تا دو شات اسپرسو آماده کنید و سپس کف فنجان بریزید. سپس با استفاده از دستگاه، فوم شیر را بگیرید و در نهایت شیر و فوم شیر را به اسپرسو اضافه کنید.

طرز تهیه قهوه استارباکس ماکیاتو

طرز تهیه قهوه استارباکس ماکیاتو با ماکیاتو معمولی تفاوت دارد. ماکیاتوی اصلی از اسپرسو و فوم شیر تهیه می‏‌شود. قهوه ماکیاتو طعم غلیظی دارد و فوم شیر موجود در این قهوه، طعم آن را کاهش می‎دهد.

برای تهیه قهوه استارباکس ماکیاتو از نوع کاراملی آن، ابتدا باید شیر را داخل ظرف فلزی بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید. سپس به سراغ تهیه اسپرسو بروید. زمانی که اسپرسو آماده شد، آن را در فنجان بریزید. بعد از آن، به شیر حرارت دیده شده، سیروپ کارامل را اضافه کنید و هم بزنید تا بر روی شیر فوم ایجاد شود.

شیر را از روی حرارت بردارید و به اسپرسوی آماده شده اضافه کنید. ماکیاتو استارباکس کاراملی شما آماده‎‌ی سرو است.

طرز تهیه قهوه موکا استارباکس

موکا یکی از قهوه‌های پرطرفدار استارباکس است. افرادی که به خوردن نوشیدنی‌های شکلاتی علاقه‌ی زیادی دارند، از این نوشیدنی به شکل ویژه استقبال می‌‎کنند. برای تهیه موکا، ابتدا باید کمی اسپرسو را با پودر کاکائو ترکیب کنید و به آن شیر اضافه کنید.

یکی از انواع موکا، بیچرین است که به شهر تورین ایتالیا تعلق دارد. این نوشیدنی از ترکیب، قهوه، خامه شکلاتی با طعم فندق و خامه غلیظ تهیه می‎شود. یکی دیگر از نوشیدنی‎هایی که با موکا می‎توان تهیه کرد، آیس موکا است که در فصل تابستان از آن به شکل ویژه‎ای استقبال می‎شود. در کنار آیس موکا، نوشیدنی‎های بسیار دیگری وجود دارند که مناسب فصل تابستان هستند.

طرز تهیه انواع قهوه استارباکس

طرز تهیه قهوه کاپوچینو استارباکس

کاپوچینو چیزی بین ماکیاتو و لاته است. کاپوچینو شیر کمتری دارد، اما کف آن بیشتر از لاته است. طعم قهوه کمتری نسبت به ماکیاتو دارد، اما طعم قهوه کاپوچینو بیشتر از لاته است

چون شیر کمتری دارد. کاپوچینو دو نوع است؛ خیس و خشک. کاپوچینوی خیس شیر بیشتر و کف کمتری دارد و کاپوچینوی خشک کف بیشتر و شیر کمتری دارد.

طرز تهیه قهوه اسپرسو استارباکس

اسپرسو یک نوع قهوه محبوب است که شیوه‎ی دم کردن آن متفاوت است. برای تهیه این نوشیدنی ابتدا باید دانه‌های قهوه اسپرسو را آسیاب کنید و سپس تحت فشار آب قرار دهید. در نهایت، قهوه‌ی فشرده شده حاصل می‏‎شود. این قهوه طعم فوق‌العاده‌ خوبی دارد. یکی دیگر از روش‎های تهیه‌‎ی قهوه، با پودر کاکائو است.

طرز تهیه قهوه آمریکانو استارباکس

آمریکانو یک نوشیدنی مشهور و نوع دیگری از اسپرسو است که از ریختن اسپرسو در فنجان و اضافه کردن آب داغ به آن ساخته می‌شود. همانند سایر قهوه‌ها،

آمریکانو نیز بسته به تعداد شات های اسپرسو غلظت‌های متفاوتی دارد.

طرز تهیه فراپاچینو استارباکس کاراملی

طرز تهیه فراپاچینو استارباکس کاراملی یک نوشیدنی خوش طعم با طعم قهوه هست. طرفداران قهوه در فصل تابستان به دنبال یک نوشیدنی کافیئن دار خوش طعم با قهوه هستند که فراپاچینو قهوه یکی از بهترین این نوشیدنی هاست. فراپاچینو کارامل یکی از نوشیدنی های محبوب استارباکس در فصل تابستان هست.

اگرچه چند ترفند برای تهیه اسموتی شیرین کارامل و قهوه وجود دارد و هر کس ممکنه فرمول خودش رو داشته باشه اما طرز تهیه فراپاچینو استارباکس کاراملی یک پایه خوب و خوشمزه هست.

با طرز تهیه فراپاچینو استارباکس کاراملی، می تونید یک کارامل فراپاچینو را در خانه با هزینه ی بسیار کم تهیه کنید. هر چند بهتره از یک اسپرسو تازه دم کرده برای تهیه فراپاچینو ها استفاده کنید اما پودر قهوه فوری هم بسیار گزینه خوب و راحتی برای تهیه سریع این نوشیدنی خوشمزه تابستانی است. اگر از پودر قهوه فوری استفاده می کنید حتما قبل از اینکه آن را درون مخلوط کن بریزید با آب مخلوط کنید تا تکه های قهوه درون نوشیدنی باقی نمونه. اگر هم از اسپرسو تازه دم کرده استفاده

میکنید صبر کنید تا دمای اسپرسو به دمای محیط برسه و دیگه نیازی به آب نیست همه ی مواد را با هم درون مخلوط بریزید و دستگاه را روشن کنید. در طرز تهیه فراپاچینو استارباکس کاراملی از سس کارامل برای شیرین کردن نوشیدنی استفاده میشه که می تونید از سیروپ کارامل هم استفاده کنید اگر نوشیدنی شیرین دوست دارید

می تونید از کمی شکر یا کمی سس کارامل بیشتر استفاده کنید این بستگی به سلیقه شما داره که طعم کارامل رو ترجیح میدهید یا طعم شیرینی شکر. نوشیدنی فراپاچینو استارباکس کاراملی از آن دسته نوشیدنی هایی است که حتما باید بعد از تهیه سریع سرو بشه و اون رو بعد از تهیه در یخچال نگه ندارید .

طرز تهیه این نوشیدنی خیلی ساده هست و موقع سرو خیلی سریع می تونید اون رو آماده کنید و نگران زمان نباشید شما فقط 5 دقیقه وقت نیاز دارید تا یک فراپاچینو استارباکس کاراملی حرفه ای درست کنید.

طرز تهیه انواع قهوه استارباکس

سخن پایانی

ما در این مقاله به تفاوت میان انواع قهوه استارباکس و نحوه‎ی آماده کردن آن پرداختیم. اگر به نوشیدنی‌های کافئین‌‎دار علاقه‌‎ی زیادی دارید، به شما پیشنهاد می‎کنیم که با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله ارائه دادیم، قهوه های خود را آماده کنید.

البته ناگفته نماند که طرز تهیه قهوه تا حد زیادی به سلیقه‎ی شما بستگی دارد. ممکن است شما به‎طور دائم تنها از یک روش برای تهیه‎ی قهوه خود استفاده کنید و یا از سایر انواع قهوه استقبال کنید.

جهت بررسی دیگر محصولات قهوه سیراف به اینستاگرام ما سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *