مقالات

قیمت بهترین دانه قهوه ویتنام

قهوه ویتنام

قیمت قهوه تحت تاثیر فاکتورهای فراوانی قرار دارد و از همین رو است که قیمت بهترین دانه قهوه ویتنام که به عنوان یک قهوه پرطرفدار در بازار محسوب می گردد ممکن است متغیر باشد. یکی از فاکتور ها در تعیین قیمت دانه قهوه اندازه دانه یا اسکرین سایز می باشد.

 

با توجه به این موضوع هم اکنون دانه رست شده قهوه ویتنام روبوستا با اسکرین سایز 18 با حدود قیمت 95 هزار تومان در هر کیلو معامله می گردد. به همین ترتیب قهوه ویتنام روبوستا با اسکرین سایز 20 نیز با قیمت کیلویی حدود 105 هزار تومان در بازار معامله می شود.

کشور ویتنام با تجربه ای بیش از ۱۵۰ سال در تولید قهوه یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان در زمینه قهوه در جهان به شمار می رود. قهوه کشور ویتنام از نظر قیمت یکی از مناسب ترین قیمت ها را در بازار دارد و این موضوع باعث شده تا مشتریان زیادی طالب این نوع قهوه باشند.

مشتریان قهوه ویتنام بیش از ۵۰ کشور می باشند که هر ساله به این مشتریان اضافه می شود. و این باعث شده تا رشد کشت قهوه در این کشور بیشتر شود. این کشور ۱۷ درصد قهوه کل جهان را تامین می کند.

همکاران ما در واحد فروش همواره پاسخگوی مشتریان قهوه در سراسر کشور هستند و می توانند شما را در خرید قهوه با کیفیت راهنمایی نمایند.

 

خصوصیات دانه قهوه ویتنام

خصوصیات دانه قهوه ویتنام

گرچه قهوه از قرن نوزدهم در ویتنام کشت می شود ولی اکنون مبدل به جزئی جدایی ناپذیر از فرهنگ غذایی مردم این کشور شده است. از ویژگی های قهوه ویتنام بادی سنگین، کافیین بالا و تلخی زیاد می باشد.

ویتنامی ها در تولید، فرآوری و آماده سازی قهوه سبک های منحصر بفردی را ایجاد کرده اند. در این سبک ها از ترکیبات متنوعی نظیر میوه، ماست و حتی تخم مرغ استفاده می کنند.

نحوه ی آماده سازی و هم چنین ترکیب دانه ها کمک کرده است تا قهوه ویتنام سبک یا استایل ویژه ای داشته باشد. دانه های با درجه آسیاب درشت به درون یک فیلتر قطره ای (به نام فین) وارد می شوند که در بالای فنجان قرار دارد. دانه های آسیاب شده به ترتیب وزن و سنگینی به روی یک درپوش نازک قرار می گیرند، آب داغ به آن‌ها اضافه می شود، و سپس آب به آرامی داخل فنجان وارد می شود.

اکثر مردم نوشیدنی قدرتمند و تیره حاصل از این فرآیند را با شیر غلیظ و شیرین می نوشند.در شمال ویتنام ، این مخلوط به عنوان قهوه، قهوه ای گفته می شود؛ در حالی که در جنوب آن را قهوه شیر می نامند.

انواع قهوه ویتنام

انواع قهوه ویتنام

در ویتنام نوشیدنی های متنوع و منحصربفردی بر پایه قهوه سرو می شود که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

·         قهوه ماست

ماست  نیز همانند قهوه برای اولین بار توسط فرانسوی ها به ویتنام آورده شده است اما امروز تبدیل به بخشی از آشپزی سنتی این کشور شده است. در ویتنام ماست غنی و خامه ای همراه با ترکیبات مختلفی و از جمله قهوه سرو می شود. ممکن است این ترکیب عجیب و غریب به نظر برسد، اما ماست خامه ای به طرز شگفت انگیزی با یک قهوه‌ی دارک جفت و جور می شود.

·         قهوه تخم مرغ

یک ترکیب کف آلود از زرده تخم مرغ همزده همراه با شیر تغلیظ شده و قهوه. این ترکیب نیز  شاید یکی از عجیب ترین نوشیدنی ها بر پایه قهوه باشد که در انحصار ویتنامی هاست.

·         قهوه اسموتی

اسموتی یک نوشیدنی مخلوط است که برای تهیه ی آن از میوهای تازه استفاده می شود. در مواردی کره بادام زمینی و شکلات نیز همراه با این ترکیب استفاده می گردد. اما در ویتنام از این ترکیب برای تولید و سرو انواعی از قهوه نیز بهره می گیرند.

خرید دانه قهوه روبوستا ویتنام اصل

ویتنام پس از برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است. بیش از 90 درصد قهوه تولید شده در ویتنام از نوع روبوستا می باشد و از این حیث ویتنام بزرگترین تولید کننده ی قهوه روبوستا در جهان است.

دانه های قهوه روبوستا تلخ تر است، اسیدیته کمتر، کافئین بیشتر و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به دانه های قهوه عربیکا دارند. کافئین و مواد آنتی اکسیدانی در حقیقت به عنوان یک عامل دفاعی در برابر انواع آفات عمل میکنند و در نتیجه این نوع قهوه در مقایسه با عربیکا از میزان آسیب پذیرتری کمتری برخوردار است.

این امر سبب شده کشت دانه های روبوستا در مقایسه با عربیکا به مراتب ساده تر و گسترده تر باشد.برای دوستداران قهوه که از یک قهوه قوی لذت می برند، قهوه روبوستا ویتنام می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد.

خرید قهوه ویتنام رست شده با بهترین قیمت

انواع قهوه ویتنام

یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین کیفیت قهوه نوع رست یا برشته سازی دانه های قهوه می باشد. با توجه به نوع دانه و نیز ذائقه ی مصرف کنندگان انواعی از رست تجاری قهوه مرسوم می باشد. که متداول ترین انواع آن ها عبارتند از:

رست لایت یا روشن: دانه های قهوه روشن هستند، بدنه دانه قهوه چندان پر نیست و قهوه ای که حاصل می گردد اسیدیتی بالاتری دارد.

رست مدیوم یا متوسط: بدن قهوه پرتر است و اسیدیته به طور معمول کمتر است، اما عطر و طعم تا حدی فشرده تر شده و دارای تلخی برجسته تر است.

رست تیره یا دارک: دانه های قهوه تقریبا سیاه شده، روغنی بوده و تلخی قابل توجه ای را ایجاد می کند. هرچه دانه قهوه تیره تر باشد، میزان اسیدیته نیز در قهوه کمتر خواهد بود.

بر همین اساس انواع قهوه ویتنام رست شده را به این شکل می توان دسته بندی کرد:

  • قهوه ویتنام لایت
  • قهوه ویتنام مدیوم
  • قهوه ویتنام دارک

بر اساس نوع رست، دانه قهوه ویتنام کیفیت متفاوتی را نشان خواهد داد. البته بسته به نوع ذائقه مصرف کنندگان میزان عرضه محصولات فوق در بازار متفاوت است. اما در این میان قهوه ویتنام دارک شناخته شده تر بوده و کسانی تمایل دارند یک نوشیدنی قدرتمند میل کنند از نوشیدن قهوه ویتنام دارک لذت خواهند برد.

قهوه ساز ویتنامی

انواع قهوه ویتنام

قهوه ویتنامی سنتی، قهوه ای قوی با طعم شدید و غنی است. اما آنچه قهوه ویتنامی را به یکی از محبوب ترین قهوه های جهان تبدیل می کند ، طرز تهیه و دم کردن آن است.

قهوه قطره ای ویتنامی معمولی در یک فنجان فیلتردار بنام فین تهیه و سرو می شود. قهوه قطره‌ای ویتنامی به طور سنتی با شیر تغلیظ شده و شیرین شده مخلوط می شود. عدم وجود شیر تازه در ویتنام، به دلیل مشکلات ذخیره سازی شیر تازه در آب و هوای گرمسیری، منجر به استفاده از شیر تغلیظ شده گردید.

با افزودن شیر تغلیظ شده به قهوه، تعادل دانه های قهوه روبوستا قوی و تلخ کاملاً برقرار می گردد. در ویتنام ، شیر تغلیظ شده به عنوان شیرین کننده و به عنوان خامه ای برای قهوه قطره ای ویتنامی عمل می‌کند.

تهیه قهوه قطره ای سنتی ویتنامی بسیار آسان است. برای این کار سازنده قهوه قطره ای یا فین احتیاج دارید. ساختار این سازنده بسیار ساده است و از یک فنجان، یک فیلتر قطره ای و یک کلاه درپوش ساخته شده است. کافی است شیر تغلیظ شده شیرین شده را در فنجان و دانه های قهوه در قسمت بالای فنجان قرار دهید.

آب گرم را روی دانه های قهوه بریزید و قهوه به آرامی از بالا از طریق فیلتر به درون فنجان فرو می رود. با کم شدن ریزش قطرات ، قهوه به آرامی با شیر تغلیظ شده در فنجان مخلوط می شود. به این ترکیب کافئینی قدرتمند و لذت بخش در اصطلاح فین می گویند.

هنگامی که دم کردن قهوه به پایان رسید، شما فقط باید “درپوش فین” را بردارید و می توانید بلافاصله قهوه ویتنام داغ و خوشمزه‌ی خود را بچشید. اگر دوست دارید یک قهوه یخی ویتنامی داشته باشید ، کافی است قهوه خود را درون یک لیوان بلند با یخ فراوان بریزید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *