مقالات

قیمت هر کیلو قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو از معروف ترین انواع قهوه بوده که از نظر دم کردن با دیگر انواع قهوه متفاوت می باشد و قیمت هر کیلو از این محصول را می توانید از نمایندگی های اصلی جویا شوید.

قهوه، مانند دیگر محصولات نوشیدنی دارای انواع مختلفی می باشد و از نظر روش دم کردن با دیگر انواع قهوه متفاوت بوده و به چندین دسته تقسیم بندی می شود. این محصول با قیمت مناسب در بازار کشور به فروش می رسد و بیش ترین خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو ، نمونه ای از پرفروش ترین انواع قهوه بوده که از میزان زیادی کافئین برخوردار است. این محصول بسیار خوش طعم و لذیذ بوده و به دلیل انرژی زایی زیاد، برای ورزشکاران مفید و کاربردی است.

از دلایل استفاده از قهوه اسپرسو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت حافظه در درازمدت
  • بالا بردن تمرکز و حواس مصرف کننده
  • کاهش وزن با نوشیدنی در کوتاه مدت
  • کاهش دادن سکته های مغزی
  • کاهش دادن بیماری دیابت

 

اسپرسو، به عنوان قهوه ای غلیظ معرفی شده است که بیش ترین استفاده از آن در ایتالیا می باشد. این محصول به دانه قهوه گفته نمی شود، بلکه به عنوان یک روش تولید و تهیه قهوه بوده است.

قهوه اسپرسو

طرز تهیه قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو ، از بهترین نوشیدنی هایی است که پایه اصلی انواع کافه لاته، کاپوچینو، کافه موکا، کافه آمریکانو و… می باشد. همانطور که گفته شده است، اسپرسو یک روش تهیه قهوه نام برده شده که برای تهیه آن، به یک سری وسایل نیاز بوده که عبارت اند از:

  • دستگاه اسپرسو ساز باکیفیت
  • نیاز به دستگاه جهت آسیاب کردن قهوه
  • فشرده سازی قهوه به وسیله تمپر
  • ترازوی دیجیتال در صورت لزوم
  • فنجان کوچک مخصوص قهوه

 

خب در ادامه با مراحل تهیه قهوه اسپرسو آشنا می شوید:

  1. برای تهیه قهوه اسپرسو باید از آب سرد در دستگاه استفاده شود و آب مقطر چندان خوشایند نیست و ممکن است صدمات زیادی به دستگاه وارد کند.
  2. بعد از آن دستگاه روشن شده و منتظر گرم شدن آن می شویم و بین 10 الی 30 دقیقه طول می انجامد.
  3. هدگروپ سر جای خود بسته می شود و بعد از چند ثانیه شروع به کار کردن می کند و این عمل باعث ورود آب تازه به دستگاه می گردد.
  4. در این مرحله دانه های قهوه باید آسیاب شود و به اندازه کافی قهوه ها را وارد دستگاه می کنید.
  5. پودر قهوه آماده شده را درون سبد پرتافیلتر می ریزید و آن را فشرده می کنید.
  6. در این مرحله، پرتافیلتر باید به درون هدگروپ بسته شود و در این صورت با فشار دکمه ای عملیات تهیه قهوه آغاز می گردد.

قهوه اسپرسو

قیمت هر کیلو قهوه در بازار

قیمت هر کیلو از قهوه بسته به موارد خاصی، متفاوت است که از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت می توان به نوع دانه اشاره نمود. این محصول در انواع ترک، برزیلی، ویتنام، ایتالیایی و… تهیه و بسته بندی می شود و دارای قیمت متفاوتی هستند.

قیمت هر کیلو از قهوه را می توانید از سایت های معتبر و روز دریافت کنید، فقط کافی است به این سایت ها در زمان مناسب مراجعه کرده و به جستجوی قهوه دلخواه بپردازید.