مقالات

بهترین نمایندگی قهوه لاوازا در ایران

نمایندگی قهوه لاوازا

یکی از محبوب‌ترین انواع قهوه در دنیا قهوه لاواتزا یا لاوازا (lavazza) است و این برند برای دوست‌داران قهوه، نامی بسیار شناخته شده است. قدمت برند قهوه لاوازا به بیش از صد سال قبل برمی‌گردد و امروزه نیز باتوجه به ترکیبات قهوه و محصولات جانبی تولیدی، سهم بزرگی از بازار قهوه در دنیا را به خود اختصاص داده است. علاوه بر تولید قهوه، برند لاوازا درحال حاضر مشغول به تولید دستگاه‌های اسپرسوساز بوده و همچنین مدرسه قهوه را نیز تأسیس کرده است. در ادامه مقاله به معرفی بیشتر انواع قهوه لاوازا و تاریخچه آن پرداخته و ویژگی‌های بهترین نمایندگی قهوه لاوازا در ایران نیز بیان می‌شود.

برند لاوازا از آغاز تا کنون

نمایندگی قهوه لاوازا

نمایندگی قهوه لاوازا

لوئیچی لاوازا در سال 1895، این برند را در یک خواربارفروشی در شهر تورین ایتالیا تاسیس کرد. درحال حاضر نیز مدیریت برند لاوازا در دست نسل‌های سوم و چهارم این خانواده است و همچنین در مقام هفتم بهترین روسترهای دنیا قرار دارد. مرکز تحقیقات قهوه در سال 1979 راه‌اندازی شد و تاکنون 50 شعبه در سراسر جهان دارد. این مرکز تحقیقات در ابتدا برای پژوهش کامل بر روی اسپرسو شکل گرفت و بعد از مدتی به مدرسه قهوه تبدیل شد که هرساله حدود 30 هزار دانشجو را پذیرش کرده و تمامی موارد مربوط به قهوه را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

 

دفاتر فروش اصلی کمپانی لاوازا در کشور ایتالیا و دیگر کشورها قرار دارد. از بین 6 دفتر اصلی، 4 دفتر فروش در ایتالیا و 2 دفتر فروش خارج از این کشور هستند. این 6 دفتر مسئول صادرات محصولات لاوازا به 90 کشور دیگر هستند و تقریباً این کمپانی، 46 درصد از محصولات تولیدی خود را صادر می‌کند. در واقع اصلی‌ترین وجه تمایز این قهوه با دیگر برندها، هنر ترکیب گونه‌های مختلف قهوه است و لاوازا خود را مخترع این هنر می‌داند. بعد از مدتی نیز برند لاوازا اقدام به تأسیس شعب کافی‌شاپ نمود و کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای این برند، از بهترین و بزرگترین کافی‌شاپ‌ها در سراسر جهان هستند. همچنین نمایندگی قهوه لاوازا در اغلب کشورها مشغول فعالیت هستند.

 

دانه‌های اصلی قهوه لاوازا برای تولید محصولات متنوع از کشورهای زیادی تأمین می‌شوند. کشورهایی از جمله برزیل و کلمبیا در آمریکای جنوبی، مکزیک در آمرکیای شمالی، گوآتمالا، کاستاریکا و هندوراس از آمریکای مرکزی، اوگاندا در آفریقا و اندونزی و ویتنام در آسیا، جزو کشورهای اصلی هستند. شرکت لاوازا یک برنامه توسعه پایدار در کشورهای هندوراس، کلمبیا و پرو اجرا کرده تا علاوه بر افزایش سطح کیفیت دانه‌های قهوه، شرایط محیطی و کاری در این جوامع را نیز بهبود ببخشد.

نمایندگی قهوه لاوازا: انواع قهوه لاوازا

نمایندگی فروش دانه قهوه لاوازا در ایران

نمایندگی قهوه لاوازا در ایران

لاوازا محصولات و قهوه‌های متفاوتی را ارائه می‌کند که هرکدام از نظر فیزیکی و حتی طعم و عطر نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه معروف‌ترین آن‌ها معرفی خواهند شد؛

·         قهوه لاوازا کافه کرما گوستوسو

قهوه لاوازا کافه کرما گوستوسو یک قهوه فول بادی، قوی است که از ترکیب دانه های قهوه عربیکا و قهوه روبوستا با خاستگاه آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیای جنوبی ساخته شده است. این قهوه بصورت دانه کامل و در بسته بندی های یک کیلویی در نمایندگی قهوه لاوازا عرضه می شود.

·         قهوه لاوازا پین‌آروما

دانه قهوه پین‌آروما یکی از انواع قهوه آروماتیک بوده و بسیار خوش عطر است. این نوع قهوه کاملاً از دانه‌های قهوه 100 درصد عربیکا تهیه می‌شود که عطر فراوانی نیز دارند. دانه‌های لاوازا پین‌آروما برای تهیه انواع نوشیدنی‌های اسپرسو مناسب هستند. ترشی این دانه‌ها به علت نوع آن (عربیکا) به نسب زیاد بوده و کافئین متوسطی دارند.

·         قهوه لاوازا کافه اسپرسو

طعم این نوع قهوه، کافه اسپرسو بوده و برای انواع دستگاه‌های قهوه ساز کاملاً مناسب است. این نوع قهوه نیز 100 درصد عربیکا است ولی درجه رست آن مدیوم است. همچنین رایحه قهوه کافه اسپرسو، عطر گل و میوه است.

·         قهوه لاوازا کرما آروما

میزان عطر و بوی قهوه لاوازا کرما آروما بسیار زیاد بوده و به علت عربیکا بودن دانه‌ها، غلظت مناسبی نیز دارد. دانه‌های رست مدیوم کرما آروما بسیار برای یک قهوه فرانسه یا اسپرسو پیشنهاد می‌شوند.

·         قهوه لاوازا کرما کلاسیکو

دانه‌های این نوع قهوه بسیار برای ترکیب با شیر و تهیه کاپوچینو مناسب هستند. کرما کلاسیکو از بهترین دانه‌های قهوه عربیکا تهیه شده که غلظت مناسبی داشته و رست مدیوم هستند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای کافی‌شاپ‌ها، قهوه لاوازا کرما کلاسیکو است. این قهوه از پرفروش‌ترین محصولات در نمایندگی قهوه لاوازا محسوب می‌شود.

·         قهوه لاوازا کوالیتا روسا

کوالیتا روسا نوعی قهوه ترکیبی است که شامل 60 درصد دانه ربوستا و 40 درصد دانه عربیکا می‌شود و اغلب در بسته‌بندی‌های یک کیلوگرمی به فروش می‌رسند. ترکیب این قهوه در دهان طهم ظریف و ماندگاری خواهد داشت. درجه رست آن مدیوم بوده و از دانه‌های درجه یک تولید می‌شوند. قهوه ‎های نام برده شده از شناخته‌شده‌ترین قهوه‌های لاوازا هستند که در بسیاری از نمایندگی قهوه لاوازا قابل خریداری هستند.

همچنین در سال 2021، پنج نوع از قهوه لاوازا به عنوان محبوب‌ترین قهوه‌ها اعلام شدند:

  1. لاوازا سوپرکرما، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. ترکیب دانه‌های قهوه دارک و متنوع، طعم قهوه سوپرکرما را شگفت‌انگیز کرده است.
  2. لاوازا گرن اسپرسو، رتبه دوم را دارند. طعم این نوع قهوه، بلوطی و دودی بوده و برای اسپرسو مناسب است.
  3. لاوازا کوالیتا ارو، با طعم میوه‌ای خود در رتبه سوم قرار دارد. بهترین انتخاب برای قهوه‌سازهای قطره‌ای، کوالیتا ارو است.
  4. لاوازا دک که در رتبه چهارم قرار دارد، یک نوع قهوه بدون کافئین بوده و برای اسپرسو بسیار عالی و سبک است. طعم آن نیز گلدار و میوه‌ای می‌باشد.
  5. لاوازا اِ گوستو از بین قهوه‌های لاوازا رتبه پنج را به خود به اختصاص داده‌ است. طعم تند این قهوه آن را برای موکا پات بسیار مناسب کرده است.

نمایندگی قهوه لاوازا در ایران

نمایندگی قهوه لاوازا: انواع قهوه لاوازا

نمایندگی قهوه لاوازا در ایران نیز فعال است. دوست‌داران این نوع قهوه می‌توانند از طریق نمایندگی قهوه لاوازا در ایران، انواع محصولات این برند را تهیه کرده و آن را مصرف کنند. همچنین خرید اینترنتی نیز از دیگر روش‌های خرید از نمایندگی قهوه لاوازا، این برند محبوب ایتالیایی است.

نمایندگی‌های پخش قهوه لاوازا در ایران، انواع محصولات را به صورت عمده و تک به فروش می‌رسانند. همچنین شرکت لاوازا، دانه‌های قهوه را به سه صورت، دارک، مدیوم و لایت دسته‌بندی می‌کند و اطلاعات کامل هر محصول اعم از کشور تولیدکننده دانه، تاریخ بسته‌بندی و ترکیبات آن بر روی پاکت محصول به طور کامل درج شده است. خریدار می‌تواند با توجه به این اطلاعات، سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت کند.

کلام آخر

برند لاوازا در گذشت سال‌های طولانی به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولید قهوه در جهان تبدیل شده است. درحال حاضر محصولات رسمی این شرکت که در اغلب نمایندگی قهوه لاواز در کشورهای مختلف نیز ارائه می‌شوند، شامل دانه‌های قهوه، ترکیبات پودری، انواع قهوه فوری، کپسول و پدهای قهوه، کپسول‌های مناسب قهوه‌ساز و پدهای سرور تکی می‌شوند. در این مقاله نیز انواع محبوب و معروف قهوه لاوازا معرفی شد و تاریخچه این برند نیز مورد بررسی قرار گرفت.