مقالات

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری

حتما تا به حال شما نیز نام قهوه فوری را در محل‌های مختلف شنیده‌اید؛ اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که منظور از قهوه فوری دقیقا چیست و به کدام دسته از انواع قهوه‌ها فوری می‌گویند؟ به بیان ساده شما می‌توانید این قهوه را در کمترین مدت زمان ممکن تهیه کنید و هیچ دردسری برای آماده کردن آن نداشته باشید.

به این ترتیب می‌توانید روزانه چندین بار از این نوع نوشیدنی استفاده کنید. در ادامه مطلب ما قصد داریم این نوع قهوه را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر مشتاق دانستن اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع هستید، حتما تا انتها همراه ما باشید.

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری چیست

یکی از محبوب‌ترین انواع قهوه در تمام جهان، قهوه فوری است که بسیاری از افراد در تمام دنیا از آن برای مصرف روزانه خود استفاده می‌کنند. قهوه فوری در تمامی انواع خود برای آماده شدن یک مسیر مشخص دارد؛ شما آب جوش را روی پودر قهوه می‌ریزید و دیگر قهوه شما حاضر خواهد بود! دلیل نامگذاری آن نیز دقیقا به همین دلیل است که به سادگی و در کمترین زمان ممکن قهوه شما حاضر می‌شود. قهوه فوری در حقیقت از عصاره قهوه خشک گرفته می‌شود و به همین دلیل نیز عمر و مدت زمان نگهداری آن بسیار طولانی است.

در کشور ما بسیاری این نوع قهوه را با نام نسکافه می‌شناسند که البته نسکافه نام محصولی از برند Nestle، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه‌های فوری جهان است. حال که با کلیت این نوع قهوه آشنا شدید، در ادامه در مورد موارد مرتبط دیگری در این خصوص نیز صحبت خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا انتها با ما همراه بمانید.

روش تهیه قهوه فوری چیست؟

تهیه قهوه فوری

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که قهوه فوری چگونه تولید و تهیه می‌شود؛ ما در ادامه می‌خواهیم دو روش کلی برای تهیه این قهوه جذاب و محبوب را با هم بررسی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که قهوه فوری چه روندی را برای آماده شدن طی می‌کند، ادامه این متن را دنبال کنید.

خشک و فریزشده

در حالت کلی قهوه فوری از دانه‌های قهوه که به حالت پودر درآمده‌اند، تهیه شده است. این نوع از قهوه‌های فوری از دانه‌های باکیفیت‌تری گرفته می‌شود و همچنین در صورتی که بین انگشتان دستتان آن‌ها را فشار دهید، به سختی شکسته می‌شوند. به دلیل این که فرآیند خشک کردن این نوع از قهوه در دمای بسیار کمی انجام می‌شود، معمولا عطر و طعم واقعی آن هم حفظ می‌شود.

قهوه فوری خشک‌شده توسط اسپری

این نوع قهوه فوری از دانه‌هایی با کیفیت پایین‌تر حاصل می‌شوند. دلیل استفاده از این روش قیمت تولید کمتر آن است؛ البته باید توجه کنید که طی تهیه قهوه به این روش، ممکن است طعم و عطر قهوه نیز به مقدار قابل‌توجهی از بین برود. بافت این نوع نیز با نوع قبلی متفاوت است و به راحتی بین انگشت‌ها له و خرد خواهد شد.

همچنین از لحاظ شکل و رنگ نیز تفاوت‌هایی وجود دارد و این نوع دانه‌ها گرد‌تر و همچنین تیره‌تر هستند. برای به دست آوردن این قهوه، دانه‌ها تحت جریان‌ هوای داغ قرار گرفته و رطوبت آن‌ها جدا خواهد شد.

فواید قهوه فوری

فواید قهوه فوری

در ادامه مطلب قصد داریم فواید و خواص قهوه فوری را نیز مورد بررسی قرار دهیم. به هر حال تنها هدف از نوشیدن فنجان قهوه، از سر پریدن خواب نیست و قهوه فوری نیز برای بدن خواص مختلفی دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

آنتی اکسیدان یکی از ترکیبات اصلی قهوه است که در قهوه‌های فوری نیز به مقدار زیاد وجود دارد. این مواد می‌توانند رادیکال‌های آزاد که نقش منفی در بدن بازی می‌کنند را به خوبی مهار کنند. علاوه بر این، قهوه دارای عناصر مفیدی همچون پتاسیم، منیزیم و ویتامین B3 نیز هست. اگر بدن شما به کافئین زیاد حساس است یا می‌خواهید کافئین کمتری را وارد بدنتان کنید، مصرف قهوه فوری برایتان بسیار ایده‌آل خواهد بود.

زیرا میزان کافئین این نوع قهوه نسبت به قهوه معمولی کمتر است. بسیاری از افراد با مصرف بیش از حد کافئین دچار مشکلات در خواب، استرس و اضطراب، تپش قلب شدید و… می‌شوند. بهبود عملکرد مغز، بهبود سیستم گوارشی و سوخت و ساز بدن، کنترل قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت، کمک به بیماری‌های کبد و… از دیگر مزایای مصرف قهوه فوری است.

البته نباید فراموش کنید که قهوه‌های فوری حاوی مقادیر آکریلامید بیشتری نسبت به سایر انواع قهوه هستند. این ماده شیمیایی که به هنگام برشته شدن قهوه ایجاد می‌شود، ماده‌ای مضر برای بدن است که در قهوه فوری بیشتر وجود دارد. از عوارض مصرف بیش از حد این ماده باید به مشکلات عصبی و همچنین ابتلا به انواع سرطان اشاره کرد.

قهوه فوری را از کجا تهیه کنیم؟

قهوه فوری

فروشگاه قهوه سیراف، ارائه‌دهنده انواع قهوه و تجهیزات قهوه، بهترین مدل‌ها و باکیفیت‌ترین انواع قهوه را برای علاقه‌مندان ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید قهوه فوری در مارک‌ها و مدل‌های مختلف به صفحه مربوطه در وب سایت فروشگاه ما مراجعه کرده و با ثبت سفارشتان در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت، محصول مدنظرتان را تحویل بگیرید.

جمع‌بندی

قهوه فوری، قهوه‌ای محبوب است که به دلیل راحت بودن آماده کردن آن در سراسر دنیا توسط افراد مصرف می‌شود. تنها کاری که برای مصرف این قهوه باید انجام دهید، ریختن آن در آب جوش است. سپس می‌توانید از نوشیدن قهوه‌ای خوشمزه و داغ لذت ببرید.

در این مطلب در مورد این نوع قهوه و موارد مرتبط با آن بحث کردیم. شما می‌توانید برای تهیه بهترین قهوه‌های فوری از طریق فروشگاه قهوه سیراف اقدام کرده و با بهترین قیمت ممکن محصولات مدنظرتان را تهیه کنید. همچنین برای مشاهده تمامی محصولات و تجهیزات موجود در فروشگاه، می‌توانید به صفحه اصلی وب سایت قهوه سیراف مراجعه کنید.

از کجا قهوه فوری بخریم؟

برای خرید قهوه فوری می توانید از فروشگاه قهوه سیراف اقدام نمایید یا با برای راهنمایی بیشتر با شماره 02128421287 تماس بگیرید.

فرق قهوه فوری با قهوه معمولی چیست؟

در قهوه های معمولی باید منتظر باشید تا قهوه دم بکشد اما در قهوه های فوری کافیست قهوه را درون آب داغ بریزید تا قهوه تان آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *