مقالات

انواع دسر بین المللی

انواع دسر بین المللی

برخی از دسرهای سنتی کشورها، به‌اندازه‌ای میان مردم محبوب شده‌اند که شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند و در کافه‌ها و رستوران‌های سراسر دنیا به‌عنوان غذاهای سنتی آن کشور سرو می‌شوند. دسرهای بین المللی بسیاری وجود دارند که ممکن است شما به آنها علاقه‌مند باشید یا حتی بعد از چشیدن طعمشان به آنها علاقه‌مند شوید! در ادامه مطلب انواع دسر بین‌المللی معروف و پرطرفدار را معرفی می‌کنیم که حتما باید طعم آنها را بچشید.

معرفی دسرهای خوش طعم بین المللی

در لیست ذیل، با 8 مدل از انواع دسر بین المللی آشنا می‌شوید که ممکن است نام برخی از آنها را شنیده باشید یا حتی آنها را امتحان کرده باشید. این 8 مدل دسر عبارتند از:

1. گلاب جامون (دسر سنتی هند)

گلاب جامون

یکی از بهترین انواع دسر بین المللی این دسر مربوط به کشور هند است که طعمی شبیه به شیرینی بامیه ایرانی دارد. این دسر بین مردم هند و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، بسیار محبوب شده ‌است و در کافه‌ها و رستوران‌های هندی در سراسر دنیا سرو می‌شود.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این دسر بیکینگ‌پودر، شیر، آرد هستند و ممکن است برای درون این گلوله‌ها، از پسته یا کشمش استفاده شود. سپس این مواد که به‌شکل توپ مخلوط و فرم گرفته می‌شوند را درون شربتی غلیظ می‌غلطانند و آنها را سرخ می‌کنند. پس از سرخ شدن، حجم این شیرینی زیاد و مشابه به دونات‌های آمریکایی می‌شود. می‌توان گلاب جامون را به‌مدت یک شب در شربت نگه داشت تا طعم بهتری به خود بگیرد.

بسته به قوی بودن خمیر این دسر، مقدار شکر می‌تواند متفاوت باشد. این دسر را می‌توان به‌صورت سرد و گرم یا حتی با شربت اضافی سرو کرد. این شربت در برخی از مناطق هند از گلاب و در برخی دیگر از مناطق با زعفران و یا آب مرکبات تهیه می‌شود.

2. باقلوا ترکی (دسر سنتی ترکیه)

باقلوا ترکی

یکی دیگر از بهترین انواع دسر بین المللی ، باقلوا ترکی است. شهرت باقلوا به‌اندازه‌ای است که اغلب مردم دنیا این دسر بین المللی را می‌شناسند. این دسر در یونان، ترکیه و ایران مورد استقبال قرار گرفته است و به‌راحتی می‌توان آن را در رستوران‌ها و فروشگاه‌های این کشورها پیدا کرد. اما باقلوا برای اولین بار در زمان امپراطوری عثمانی در کشور ترکیه تولید شد.

طرز پخت این شیرینی کار ساده‌ای نیست و به مهارت بالایی احتیاج دارد. معمولاً این شیرینی را با شربت‌هایی از عسل، شکر، آبلیمو، آب پرتقال و… تزئین می‌کنند و روی آن تاپر پسته قرار می‌گیرد.

3. ترامیسو (دسر سنتی ایتالیا)

ترامیسو

این دسر خوش طعم ایتالیایی از تخم‌مرغ، خامه، پنیر ماس کار پونه، بیسکوئیت لیدی فینگر و قهوه تهیه می‌شود. بدین ترتیب که بیسکوئیت ها در قهوه غلطانده می‌شود و سپس روی آن خامه مخلوط شده با پنیر قرار می‌گیرد و به همین ترتیب، یک لایه دیگر بیسکویت و خامه و پنیر قرار می‌گیرد و درنهایت روی آن با پودر قهوه یا کاکائو تزئین می‌شود.

در برخی مناطق، این دسر که به یک دسر بین المللی تبدیل شده ‌است را به‌صورت کیک ترامیسو تهیه می‌کنند. به این صورت که به‌جای بیسکوئیت از کیک اسفنجی خیس شده با قهوه استفاده می‌شود. شهرت این دسر به حدی است که آن را در کافه‌های سراسر دنیا تهیه و سرو می‌کنند و طرفداران بسیار زیادی از مردم کشورهای مختلف دارد.

4. دسر سالاد میوه (دسر آفریقایی)

دسر سالاد میوه

از دیگر انواع دسر بین المللی می‌توان به دسر سالاد میوه اشاره کرد. شهرت این دسر بسیار زیاد است و در سراسر دنیا به‌شکل‌های متفاوتی سرو می‌شود. بنابراین جای تعجب ندارد اگر منشأ اصلی این دسر را ندانید. سالاد میوه که اکنون آن را به‌عنوان دسر بین المللی در سراسر دنیا می‌شناسند، اولین بار در آفریقا تهیه شده ‌است.

درست کردن این سالاد قانون خاصی ندارد. می‌توانید از میوه‌های مختلف به‌خصوص هندوانه در تهیه این سالاد استفاده کنید. هیچ‌چیز سالم‌تر از یک سالاد میوه نیست؛ بنابراین می‌توانید این دسر را حتی روزانه میل کنید.

5. کوکی بادام (دسر سنتی چینی)

کوکی بادام

بسیاری از کشورها کوکی بادام را تولید و عرضه می‌کنند و این دسر تبدیل به یک دسر بین المللی شده ‌است؛ اما منشأ این دسر کشور چین است. این کوکی‌ها حتی در سراسر کشور آمریکا قابل تهیه هستند و یکی از معمول‌ترین خریدهای مردم، خرید کوکی بادام است.

حتی ممکن است تنها برای خرید این کوکی به مغازه‌های مختلف بروند؛ بنابراین می‌توانید حدس بزنید که این دسر تا چه اندازه محبوب است. این کوکی‌ها با کوکی‌های خشک دیگر اشتباه نگیرید. کوکی بادام طعم و بافت کاملاً متفاوت و فوق‌العاده‌ای دارد که باید حتماً امتحان کنید.

6. انواع پودینگ ها (دسر انگلیسی)

انواع پودینگ ها

یکی از انواع دسرهای بین المللی دیگر که طرفداران زیادی دارد، پودینگ نام دارد. پودینگ‌ها در انواع متفاوت و با طعم‌های مختلف سرو می‌شوند. این پودینگ در سراسر دنیا تهیه و سرو می‌شود، اما برای اولین بار در انگلستان تهیه شد و از دسرهای سنتی این کشور به‌شمار می‌رود. از انواع مختلف پودینگ می‌توان به پودینگ شکلاتی، پودینگ وانیل، پودینگ برنج و… اشاره کرد.

7. کرم بروله (دسر فرانسوی)

کرم بروله

یکی دیگر از انواع دسر بین المللی این لیست، کرم بروله است. کرم بروله یکی از دسرهای کشور فرانسه است که در رستوران‌ها و کافه‌های سراسر دنیا مخصوصاً کافه و رستوران‌های به سبک فرانسوی سرو می‌شود. این دسر که طرفداران زیادی دارد، ترکیبی از کاستارد و کارامل است و با طعم‌دهنده‌هایی مانند وانیل یا شکلات تهیه می‌شود.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این دسر، زرده تخم‌مرغ، وانیل یا طعم‌دهنده‌های دیگر، کارامل برای تزئین، خامه و شکر است. این دسر طرز تهیه ساده‌ای دارد و می‌توان حتی در خانه آن را تهیه کرد.

8. پای سیب (دسر هلندی)

پای سیب

یک مورد دیگر از انواع دسر بین المللی پرطرفدار که اکنون همه آن را به‌عنوان یک دسر بین المللی می‌شناسند، پای سیب است. این دسر مربوط به کشور هلند است و امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

کشورهای مختلف تغییراتی در پای سیب سنتی هلندی ایجاد کرده‌اند، اما معمولاً طرز تهیه همه آنها مشابه است. پای سیب هلندی بافتی خشک‌تر نسبت به‌پای سیب‌های دیگر از جمله پای سیب آمریکایی دارد و داخل آن شامل تکه‌های سیب، کشمش و دارچین است.

نتیجه گیری

دسرهای بین المللی فراوانی وجود دارند؛ اما سعی کردیم که در این مطلب 8 مدل از انواع دسر بین المللی که طرفداران زیادی دارند و با استقبال زیادی از طرف مردم مواجه شده‌اند را معرفی کنیم. می‌توانید این دسرها را در خانه تهیه کرده یا از فروشگاه‌ها خریداری کنید و میز پذیرایی مهمانی‌های خود را رنگین‌تر سازید. همچنین می توانید مقاله پرطرفردارترین دسرهای دنیا را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *