مقالات

11 کافی شاپ معروف ایران

معروف ترین کافی شاپ های ایران

کافه مکان‌ مناسبی برای گذراندن وقت و دوری از مشغله و دغدغه ذهنی است؛ به همین دلیل کافه‌ها همواره محبوبیت زیادی به خصوص در بین جوانان دارند. اما برای رفتن به کافه اطلاع از بهترین کافه‌های موجود، به خصوص برای علاقه‌مندان به قهوه بسیار خوشحال‌کننده خواهد بود.

از همین رو در ادامه مطلب سعی کردیم برخی از معروف ترین کافی شاپ های ایران را معرفی کنیم که شما بتوانید به راحتی به آن‌ها سر زده و از نوشیدن قهوه در آن لذت کافی را ببرید.

معرفی 11 تا از معروف ترین کافی شاپ های ایران

اگر دوست دارید بهترین و معروف ترین کافی شاپ های ایران را بشناسید و در صورت رفتن به شهر محل آن‌ها حتما به این کافی شاپ‌ها سر بزنید، در زیر لیستی از این کافه‌ها برای آشنایی بیشتر شما آورده شده است. توصیه می‌کنیم این کافه‌ها را به هیچ عنوان از دست ندهید:

  1. کافه هنر تهران
  2. کافه صدف تهران
  3. کافه وستیک تهران
  4. کافه لمیز تهران
  5. کافه کتاب سایه رشت
  6. کافه هنر یزد
  7. کافه تولیپ شیراز
  8. کافه لئون مشهد
  9. کافه جازوه تبریز
  10. کافه دارچین کرج
  11. آکادمی پاپی کافی اصفهان

در ادامه به معرفی هرکدام پرداخته ایم.

1. کافه هنر تهران

کافه هنر تهران

یکی از معروف ترین کافی شاپ های ایران بدون تردید کافه هنر تهران است. این کافه که مدیریتش با شهاب حسنی بوده، از قدیمی‌ترین کافه‌های تهران نیز به شمار می‌رود. فضای دنج و دوستانه آن مناسب برگزاری جلسات دوستانه و کاری است.

2. کافه صدف تهران

کافه صدف تهران

کافه صدف تهران، مکانی زیبا و ساده برای دوست‌داران چنین کافه‌هایی است. قهوه‌های خاص و خوش‌عطر این کافه همواره مورد توجه مشتریان آن بوده است. این کافه در محدوده ولیعصر تهران قرار دارد و مشتریان این امکان را دارند که از حضور در آن لذت ببرند.

3. کافه وستیک تهران

کافه وستیک تهران

از جمله معروف ترین کافی شاپ های ایران باید به کافه وستیک هم اشاره کنیم. این کافه در محدوده سعادت آباد قرار دارد و با نورپردازی متمرکز خود فضایی خاص را برای مشتریان به وجود می‌آورد. همچنین می‌توان از دو فضای باز و سرپوشیده آن نیز برای سپری کردن وقت استفاده کرد.

4. کافه لمیز تهران

کافه لمیز تهران

کافه لمیز تهران که دارای شعب مختلفی نیز هست، از جمله بهترین و محبوب‌ترین کافه‌های ایران و تهران به شمار می‌رود. این کافه بسیار مدرن دارای نمای شیشه‌ای است که فضای داخلی را به خوبی نمایش می‌دهد. در فضای داخل نیز ترکیب چوب و فلز فضایی بسیار زیبا و چشم‌نواز را ایجاد کرده است.

5. کافه کتاب سایه رشت

کافه کتاب سایه رشت

کافه کتاب سایه رشت کافه‌ای است که نام آن از تخلص شاعر گیلانی یعنی هوشنگ ابتهاج گرفته شده است. کلبه‌ای میان جنگل برای سپری کردن اوقات گزینه بسیار مناسبی برای دوست‌داران کافه و نوشیدنی‌های بر پایه قهوه به شمار می‌رود. در این کافه کتابخانه بزرگی نیز قرار دارد که دوست‌داران کتاب می‌توانند از آن استفاده کنند.

6. کافه هنر یزد

کافه هنر یزد

یزد که به عنوان دومین شهر تاریخی جهان نیز شناخته می‌شود، با کافه هنر خود میزبان علاقه‌مندان به کافه است. بافت قدیمی و فوق‌العاده شهر یزد فضایی بسیار دلنشین را به شما هدیه می‌دهد و نشستن در کافه هنر یزد که بخشی از خانه هنر این شهر به حساب می‌آید، قطعا تجربه بسیار شیرینی برای هر فردی خواهد بود. در این کافه موسیقی سنتی نیز نواخته می‌شود که همه چیز کاملا نوستالژی و آرامش‌بخش باشد.

7. کافه تولیپ شیراز

کافه تولیپ شیراز

یکی از معروف ترین کافی شاپ های ایران که در شهر شیراز قرار دارد، کافه تولیپ است. این کافه کاملا لوکس و جذاب، منوی بسیار متنوع و هیجان‌انگیزی نیز دارد. همچنین نوشیدنی‌های این کافه نیز از محبوب‌ترین موارد موجود در کافه تولیپ به حساب می‌آیند.

8. کافه لئون مشهد

کافه لئون مشهد

اگر به شهر مشهد سفر کردید، به هیچ عنوان کافه لئون مشهد را از دست ندهید. این کافه به نحوی ساخته شده است که تمام شهر مشهد در زمان رفتن به آن در زیر پاهای شما قرار خواهد گرفت. قرار گرفتن این کافه در منطقه‌ای با آب و هوای عالی و دکوراسیون بسیار جذاب، باعث شده است که همواره تعداد زیادی از افراد آن را برای گذراندن وقت و دوری از مشغله فکری انتخاب کنند.

9. کافه جازوه تبریز

کافه جازوه تبریز

از کافه‌های شلوغ و محبوب تبریز نیز باید به کافه جازوه تبریز اشاره کنیم. طعم قهوه‌های این کافی شاپ بسیار دلنشین و خاطر‌انگیز است. با وجود وسعت کم این کافه، مشتریان زیادی خواهان امتحان کردن موارد مختلف در منوی متنوع آن هستند.

10. کافه دارچین کرج

کافه دارچین کرج

یکی از معروف ترین کافی شاپ های ایران، کافه دارچین کرج نام دارد. فضای کاملا خودمانی و گرم موردی است که باعث محبوبیت این کافی شاپ شده است. کافه دارچین دارای تراس بسیار زیبایی نیز هست که می‌توان در آن از هوای آزاد و پاک نیز لذت برد. همچنین در این کافه فضایی برای ارائه آثار هنری هنرمندان نیز اختصاص داده شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

11. آکادمی پاپی کافی اصفهان

آکادمی پاپی کافی اصفهان

یکی از کافه‌های مدرن و لوکس ایران، آکادمی پاپی کافی اصفهان نام دارد. فضای کافه کاملا امروزی و لوکس است؛ در فضای داخلی آن رنگ خاکستری حرف اول را می‌زند. با توجه به خنثی بودن این رنگ، می‌توان گفت که همه افراد از آن لذت می‌برند و مشکلی با فضای داخلی نخواهند داشت.

یکی از جذابیت‌های این کافه این است که بخشی از آن به شکل بار طراحی شده است و مشتریان می‌توانند روی صندلی‌های تعبیه شده در کنار آن بنشینند. منوی متنوع و بسیار حرفه‌ای این کافه نیز به شما این فرصت را می‌دهد که موارد مختلفی را امتحان کرده و از آن لذت ببرید. بنابراین اگر وارد شهر اصفهان شدید، به هیچ عنوان کافه آکادمی پاپی کافی را از دست ندهید.

جمع‌بندی

برای علاقه‌مندان به کافه، اطلاع داشتن از معروف ترین کافی شاپ های ایران بسیار مهم است. به همین دلیل در این مطلب به برخی از این کافه‌های محبوب و باکیفیت اشاره کردیم که در صورت سفر شما به هر کدام از این شهرها می‌توانید از فضا و کیفیت فوق‌العاده آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. اگر شما تجربه ای در کافی شاپ های بالا دارید با کاربران قهوه سیراف به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *