مقالات

5 دلیل استفاده از قهوه برای بدنسازی

قهوه برای بدنسازی

قهوه نوشیدنی پرطرفداری است که بسیاری از ورزشکاران هم از آن استقبال می‌کنند. دلیل این استقبال ورزشکاران از قهوه چیست؟ به گفته بسیاری از دانشمندان، مصرف قهوه به افزایش انرژی در طول تمرین کمک می‌کند. البته نحوه و زمان مصرف قهوه هم اهمیت بسیار بالایی دارد. با این اوصاف کدام قهوه برای بدنسازی مناسب است؟ مصرف قهوه قبل از تمرین تاثیر بیشتری دارد یا بعد از تمرین؟ در این مطلب قصد داریم به تاثیر مصرف قهوه برای بدنسازی بپردازیم. با ما همراه باشید.

نقش قهوه برای بدنسازی

مزایای قهوه برای بدنسازی

تقریبا همه ما با خواص قهوه در افزایش هوشیاری و انرژی آشنا هستیم. حالا می‌خواهیم نقش این نوشیدنی را در بدنسازی بررسی کنیم. یکی از معضلاتی که بسیاری از ورزشکاران، به‌خصوص بدنسازان با آن سروکار دارند، درد عضلانی بعد از تمرین است. مصرف قهوه به طور چشمگیری، باعث کاهش درد عضلانی بعد از تمرین می‌شود؛ قهوه به بازیابی و حفظ انرژی عضلات کمک می‌کند.

متخصصان کافئین را یک مسکن و آرام‌بخش قوی برای عضلات در تمرینات پرفشار می‌دانند. چرا که بهبودی عضلات را سرعت می‌بخشد. به همین دلیل ورزشکاران بعد از تمرین حس خیلی بهتری دارند. کافئین در بدن به افزایش چربی‌سوزی و تولید انرژی کمک می‌کند. البته خواص این ماده شگفت‌انگیز به اینجا ختم نمی‌شود. کافئین برای سیستم عصبی مرکزی، فشار خون و سلامت قلب هم مفید است. اگر می‌خواهید حین تمرین ذهن هوشیار و عضلات پرانرژی داشته باشید، قهوه را فراموش نکنید.

5 مزیت شگفت‌انگیز مصرف قهوه برای بدنسازی

قهوه برای بدن سازان

تحقیقات ثابت کرده است که مصرف قهوه قبل و بعد از بدنسازی، فواید بسیار زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که مقدار و زمان مصرف قهوه هم حائز اهمیت است. اگر قصد انجام تمرینات سخت ورزشی را دارید، حتما با مزایای این نوشیدنی برای بدنسازی آشنا شوید.

1. افزایش تمرکز حین تمرین

یکی از فواید مهم قهوه برای بدنسازی، بهبود تمرکز است. بعد از مصرف غذا، آدنوزین به بدن برای آماده‌سازی خواب کمک می‌کند. به همین دلیل بیشتر افراد بعد از مصرف غذا حالت خواب‌آلودگی را تجربه می‌کنند. کافئین به گیرنده‌های آدنوزین در مغز متصل می‌شود. به همین دلیل حالت هوشیاری ایجاد می‌کند. این مزیت کافئین کمک می‌کند که ورزشکاران تمرینات سخت‌تری را انجام دهند که در نهایت به تناسب اندام منجر خواهد شد. ورزشکاران به‌خوبی می‌دانند که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دستیابی به تناسب اندام، بهبود تمرکز است.

2. بهبود عملکرد ورزشی

کافئین به محض این که در بدن جذب می‌شود، ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد. به این ترتیب چربی‌ها تجزیه شده و اسیدهای چرب مفید وارد بدن خواهند شد. مطالعات متعددی در این خصوص انجام گرفته است. این مطالعات ثابت کرده‌اند که مصرف کافئین بین عملکرد ورزشی و تناسب اندام رابطه مثبتی برقرار می‌کند. البته بهترین زمان مصرف برای بهبود عملکرد ورزشی، قبل از تمرین است. این کار باعث می‌شود توان ورزشکاران برای انجام تمرینات، بیشتر شود. هر چقدر عملکرد ورزشی بهتر شود، تناسب اندام هم دور از دسترس نخواهد بود.

3. کاهش درد عضلانی

یکی دیگر از خواص قهوه برای بدنسازی، کاهش درد در عضلات است. البته نمی‌توان درد را در بدنسازی به طور کلی نادیده گرفت، اما می‌توان تا حد زیادی آن را کاهش داد. درد بیش از حد عضلات، باعث کاهش کیفیت تمرین می‌شود. تحقیقات نشان داده ورزشکارانی که قبل و بعد از تمرین قهوه می‌نوشند، نسبت به سایر ورزشکاران درد عضلانی کمتری تجربه می‌کنند. همانطور که اشاره شد، کافئین باعث مسدودشدن گیرنده‌های آدنوزین در مغز می‌شود. به این ترتیب انتقال‌دهنده‌های درد کاهش پیدا می‌کنند. رشد عضلات هم در این حالت سریع‌تر می‌شود.

4. بهبود ریکاوری عضلات

بیشتر ورزشکاران از فواید قهوه برای بدنسازی قبل از تمرین آگاهی دارند. با این حال نکته جالب در خصوص خاصیت قهوه برای بعد از تمرین است. کافئین نه تنها در طول تمرین، بلکه بعد از تمرین هم به عضلات کمک می‌کند. این ماده علاوه‌بر کاهش درد عضلانی بعد از تمرین، باعث تسریع ریکاوری هم می‌شود. عضلات بعد از تمرین در التهاب و فشار هستند. به همین دلیل اگر به‌خوبی ریکاوری نشوند، تخریب عضلات شروع می‌شود. مصرف قهوه بعد از تمرین به بهبود روند ریکاوری و رشد عضلات کمک زیادی می‌کند. همچنین از بروز آسیب بعد از تمرین جلوگیری خواهد کرد.

5. تسریع کاهش چربی

احتمالا بزرگ‌ترین خاصیت قهوه برای بدنسازی که بیشتر ورزشکاران به دنبال آن هستند، چربی‌سوزی باشد. بیشتر ورزشکاران به دنبال کاهش وزن هستند. قهوه با داشتن کافئین بالا، منبع بسیار مناسبی برای افزایش چربی‌سوزی است. نوشیدن قهوه قبل از تمرین، باعث استفاده از سلول‌های چربی به جای گلیکوژن می‌شود. به این ترتیب انرژی تمرین از طریق چربی‌های بدن تامین می‌شود.

این ویژگی قهوه باعث می‌شود کالری در طول روز بیشتر مصرف شود. هر چقدر کالری بیشتری مصرف شود، وزن بدن هم کاهش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر کافئین باعث سرکوب اشتها می‌شود. به همین دلیل در طول روز مواد غذایی کمتری هم مصرف خواهید کرد.

قهوه سیاه برای بدنسازی

بهترین قهوه برای بدنسازی

بسیاری از محققان برای بهبود عملکرد ورزشی و کاهش وزن، مصرف قهوه سیاه را توصیه می‌کنند. طبق اعلام محققان هر فرد سالم و بالغ، بهتر است روزانه بین 2 تا 5 فنجان قهوه سیاه مصرف کند. این موضوع برای ورزشکاران اهمیت بسیار بیشتری دارد. ورزشکاران در طول تمرین به انرژی بیشتری نیاز دارند. مصرف قهوه سیاه باعث افزایش انرژی در طول تمرین و بهبود عملکرد ورزشی می‌شود. مصرف این نوشیدنی به‌خصوص قبل از تمرینات سخت و پرفشار بدنسازی، تاثیر بسیار زیادی دارد.

قهوه سیراف؛ فروش انواع قهوه و تجهیزات قهوه

در این مطلب با خواص قهوه برای بدنسازی آشنا شدید. مصرف قهوه هم قبل از تمرین و هم بعد از تمرین فواید زیادی دارد. قهوه علاوه‌بر افزایش انرژی در طول تمرین به کاهش درد عضلانی و همچنین تسریع ریکاوری کمک می‌کند. اگر به دنبال قهوه خوب و باکیفیت برای بدنسازی هستید، بهتر است به سایت قهوه سیراف مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *