مقالات

قهوه تخم مرغی

قهوه تخم مرغی

ترکیب تخم مرغ و قهوه! شنیدن نام این ترکیب احتمالا برای بار اول، کمی تعجب‌برانگیز به‌نظر برسد، اما بهتر است بدانید که قهوه تخم مرغی در ویتنام یک نوشیدنی فوق‌العاده محسوب می‌شود! شاید برخی ترکیبات ابتدا عجیب باشند، اما وقتی این ریسک را قبول می‌کنید، ممکن است نتیجه خوبی هم در انتظار شما باشد. قهوه و تخم مرغ از جمله ترکیباتی هستند که نتیجه خوبی داده‌اند. درواقع بسیاری از افراد با نوشیدن این نوع قهوه، عاشق آن شده‌اند. شاید این اتفاق برای شما هم بیفتد! از تجربه آن نترسید.

قهوه تخم مرغی چیست؟

قهوه تخم مرغی چیست

تصور ترکیب یک فنجان قهوه با تخم مرغ، احتمالا برای بسیاری از فرهنگ‌ها کمی عجیب و غریب باشد، اما مصرف قهوه تخم مرغی در بسیاری از کشورها رایج است! افزودن ترکیب‌های دیگر به قهوه، گاهی باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. تخم مرغ یکی از موادی است که وقتی به قهوه اضافه می‌شود، طعمی بی‌نظیر به آن می‌بخشد. مصرف این نوع قهوه در ویتنام به عنوان یک دسر خوشمزه رایج است.

کف تخم مرغ روی یک فنجان قهوه تیره رنگ شناور می‌شود و معجونی ابریشمی تحویل شما می‌دهد! برای اینکه بیشتر طعم و مزه این نوشیدنی را درک کنید در ذهنتان یک ترامیسو به شکل نوشیدنی مجسم کنید! طعم و بافت بی‌نظیر این نوع قهوه، شما را جذب خود خواهد کرد.

نگاهی به تاریخچه قهوه تخم مرغی

تاریخچه قهوه تخم مرغی

همانطور که اشاره کردیم، مصرف این نوع قهوه در ویتنام رواج زیادی دارد. پیدایش این قهوه هم به ویتنام و کافه گیانگ این کشور برمی‌گردد. در سال 1940 که ویتنام دچار کمبود شیر بود، برای اولین بار از تخم مرغ به جای کف شیر استفاده شد؛ برخلاف سبک رایج تهیه قهوه به سبک اروپایی!

با توجه به استقبالی که در سال‌های بعد از این نوشیدنی به عمل آمد، تهیه آن در کافه‌های سرتاسر ویتنام رونق بیشتری گرفت. نوشیدن قهوه تخم مرغی که طعم خیلی شیرینی هم ندارد در هوای شرجی ویتنام، یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی مردم محسوب می‌شود. امروزه تهیه و مصرف این نوشیدنی در بسیاری از کشورهای دنیا هم رواج پیدا کرده است.

طرز تهیه قهوه تخم مرغی چگونه است؟

طرز تهیه قهوه تخم مرغی

جالب است بدانید که تهیه این نوع قهوه، کار چندان دشواری نیست. شما می‌توانید به سادگی آن را در خانه هم تهیه کنید. برای تهیه این قهوه خوشمزه، باید ابتدا مواد زیر را داشته باشید:

  • 2 عدد زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق چایخوری وانیل
  • نصف فنجان شیر غلیظ
  • 1 لیتر آب
  • 60 گرم قهوه فرانسوی آسیاب‌شده

نکته: برای طعم دادن به این نوشیدنی، می‌توانید از افزودنی‌هایی مثل کاکائو هم استفاده کنید.

برای تهیه قهوه تخم مرغی، بهتر است میکسر برقی هم داشته باشید. البته نبود میکسر برقی هم مانعی محسوب نمی‌شود و می‌توانید با دست ترکیب خوبی ایجاد کنید. هر چه بیشتر و بهتر ترکیب موردنظر را هم بزنید، نوشیدنی غلیظ‌تری هم خواهید داشت.

زرده تخم مرغ و شیر غلیظ را با هم در مخلوط‌کن ترکیب کنید. بهتر است مخلوط شما کف زیادی نداشته باشد. همچنین بهتر است بین 10 تا 15 دقیقه هم زدن این ترکیب را ادامه دهید. همزمان قهوه را هم مطابق میل خود دم کنید. نصف فنجان قهوه را آماده کنید و نصف دیگر را در فنجانی دیگر باقی بگذارید تا برای مراحل بعد استفاده شود.

تخم مرغ و شیر مخلوط‌شده را درون فنجان قهوه‌ها اضافه کنید. حالا نوبت به نصف فنجان قهوه‌ای می‌رسد که قبلا نگه داشته‌اید. این میزان قهوه را هم به ترکیب اضافه کنید و سپس سایر ترکیبات مثل کاکائو را درون فنجان بریزید. حالا قهوه تخم مرغی شما آماده است و می‌توانید از نوشیدن آن لذت ببرید.

تهیه قهوه تخم مرغی به سبک سوئدی

تهیه قهوه تخم مرغی

نوعی قهوه هم وجود دارد که به سبک تخم مرغی ویتنامی تهیه می‌شود؛ البته با چاشنی کمی تغییرات! قهوه سوئدی یا تخم مرغی را می‌توان از خانواده قهوه‌های کابویی آمریکا دانست. در گذشته آمریکایی‌ها قهوه را با سفیده تخم مرغ می‌جوشاندند تا تفاله قهوه جدا شوند.

تفاوت تهیه قهوه تخم مرغی به سبک سوئدی یا اسکاندیناویایی در ترکیب آن است. برای تهیه این نوع قهوه، پودر قهوه و تخم مرغ را باهم ترکیب می‌کنند. مصرف قهوه سوئدی با توجه به گسترش مهاجران این منطقه به آمریکا در ایالات متحده هم رونق پیدا کرد.

ترکیب تخم مرغ با پودر قهوه، باعث می‌شود که ذرات پودر به کف قوری هدایت شده و آنجا ته‌نشین شوند. همین کار باعث افزایش شفافیت قهوه و ملایم‌تر شدن طعم آن می‌شود. بهترین نوع قهوه برای تهیه این نوشیدنی، دانه‌های قهوه برشته‌شده هستند. برای تهیه این قهوه خوشمزه به یک عدد تخم مرغ، 400 میلی‌لیتر آب جوش، مقداری پودر قهوه و مقداری هم آب سرد احتیاج دارید.

بررسی خواص قهوه تخم مرغی

خواص قهوه تخم مرغی

این نوشیدنی ویتنامی با توجه به ترکیبات غنی خود، خواص بسیار زیادی دارد. تقریبا همه ما با خواص تخم مرغ، شیر و قهوه تا حدودی آشنایی داریم. حالا فرض کنید این سه ماده با هم ترکیب شوند! افزودن تخم مرغ به قهوه، ترکیب فوق‌العاده غنی و مفیدی ایجاد می‌کند. مصرف این نوشیدنی در اوایل صبح به افزایش انرژی برای فعالیت‌های روزانه کمک خواهد کرد. همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن و درنهایت لاغری هم می‌شود.

به طور کلی مصرف قهوه تخم مرغی تا حد زیادی نیاز بدن به انواع ویتامین، پروتئین و مواد معدنی را تامین می‌کند. بهتر است این نوشیدنی را قبل از انجام ورزش یا در اوایل صبح مصرف کنید. در این حالت تاثیر بسیار بیشتری روی بدن خواهد داشت.

نتیجه گیری

شاید تصور قهوه در کنار تخم مرغ کمی عجیب به‌نظر برسد، اما این نوشیدنی طعم بسیار خاصی دارد که باعث شده طرفداران زیادی در کشورهای مختلف از جمله ویتنام داشته باشد. قهوه تخم مرغی یکی از نوشیدنی‌های رایج ویتنام محسوب می‌شود. این نوشیدنی برای اولین بار در سال 1940 در ویتنام به دلیل کمبود شیر رواج پیدا کرد. در آن دوران کشور ویتنام با کمبود شیر مواجه بود و تخم مرغ بهترین ترکیب و جایگزین شیر محسوب می‌شد. به تدریج مصرف این نوشیدنی رونق بیشتری گرفت و امروزه در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک دسر محبوب شناخته می‌شود.

برای تهیه انواع نوشیدنی بر پایه قهوه به قهوه تازه و اصل و تجهیزات خاصی نیاز دارید. برای خرید قهوه و تجهیزات آن سری به سایت فروشگاهی قهوه سیراف بزنید و محصولات مدنظر خود را با قیمتی مناسب و تضمین کیفیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *