مقالات

قهوه کیسه‌ ای

قهوه کیسه ای

درست مانند چای که نوع کیسه‌ای آن برای تهیه این نوشیدنی در مدت زمان اندکی تولید شده است، قهوه کیسه ای نیز در حال تولید است. دم کردن و آماده کردن قهوه، ممکن است به زمان و مهارت زیادی نیاز داشته باشد و برخی افراد هم به قهوه فوری علاقه‌ای نداشته باشند. قهوه کیسه ای در چنین حالتی بهترین انتخاب ممکن خواهد بود و طعم و عطر مناسبی از قهوه را برای شما فراهم می‌کند.

در ادامه مطلب قصد داریم در خصوص این نوع خاص از قهوه بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات لازم را با شما در میان بگذاریم. پس اگر دوست دارید بدانید قهوه کیسه‌ای چیست و چه کاربردی دارد، ادامه مطلب را از دست ندهید.

قهوه کیسه ای چیست؟

قهوه کیسه ای چیست

قهوه کیسه ای راهی آسان و بسیار سریع برای دستیابی به فنجان قهوه‌ای خوش عطر و طعم است. این نوع قهوه حاوی قهوه‌های آسیاب‌شده است که در محفظه‌ای مشخص قرار گرفته‌اند. معمولا در هر کیسه 9 گرم قهوه وجود دارد و برای تهیه آن‌ها از قهوه‌هایی با رست تیره استفاده می‌شود. این کار به دلیل ایجاد عطر و طعمی بیشتر و عمیق‌تر انجام می‌گیرد.

درجه گرایند قهوه کیسه ای نیز متوسط و درشت است که باعث می‌شود عطر و طعم واقعی قهوه در مدت زمان اندکی به صورت کامل به نوشیدنی وارد شود. مدت زمان زیادی نیست که این نوع قهوه تولید شده و در دسترس افراد مختلف قرار گرفته است. اما به دلیل همین راحتی استفاده و البته طعمی واقعی، مورد توجه دوست‌داران واقعی قهوه نیز قرار گرفته است.

با توجه به این استقبال، شرکت‌های زیادی قهوه‌ها کیسه‌ای را در انواع و طعم‌های مختلف وارد بازار کرده‌اند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و نوشیدنی محبوب خود را از دست ندهید. به خصوص در زمان‌هایی که وقت یا شرایط آماده‌سازی قهوه را ندارید، این نوع از قهوه‌ها بهترین انتخاب ممکن خواهند بود. تصور کنید در سفر نیاز به نوشیدن فنجانی قهوه داشته باشید؛ بدون تردید چیزی به جز قهوه کیسه‌ای شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته‌تان نمی‌رساند!

مزایای قهوه کیسه ای چیست؟

با شناخت کلی قهوه کیسه ای در این بخش می‌خواهیم مزایای آن را با هم بررسی کنیم. یکی از مزایای این نوع از قهوه آن است که شما تمام عطر و طعم واقعی قهوه برشته را تنها در مدت زمان کمی به دست می‌آورید. این در مقابل روش‌های دیگر که زمان و زحمت بیشتری لازم دارند مزیت خوبی به شمار می‌رود. همچنین با توجه به این که قهوه درون کیسه موجود است و کیسه‌ها نیز حالت یکبار مصرف دارند، دیگر نباید نگران تمیز کردن و جمع‌آوری تفاله‌ها باشید.

در هر کیسه از قهوه کیسه ای میزان قهوه لازم برای یک فنجان قهوه قرار گرفته است. بنابراین دیگر نیازی نیست که به صورت دقیق قهوه را وزن کرده و میزان دقیقی از آن را استفاده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که کیسه را داخل آب جوش انداخته و از قهوه خود لذت ببرید. این قهوه‌های کیسه‌ای در بسته‌بندی‌های مناسب با حجم کوچکی تولید می‌شوند. از این رو می‌توانید آن را با خود به هر جایی مانند تفریحات و سفر‌های مختلف برده و از نوشیدن نوشیدنی محبوب خود غافل نشوید. البته بد نیست در انتها اشاره کنیم که قیمت این نوع قهوه نسبت به سایر انواع قهوه کمی بیشتر است.

تفاوت‌های قهوه کیسه ای با قهوه فوری

تفاوت قهوه کیسه ای با قهوه فوری

حال ممکن است بپرسید که تفاوت قهوه فوری با قهوه کیسه ای چیست و چرا با وجود قهوه‌های فوری، این نوع از قهوه نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد؟

باید بدانید که قهوه فوری و قهوه کیسه ای دو مدل کاملا متفاوت از قهوه‌ها هستند که حتی متفاوت از یکدیگر نیز تولید می‌شوند. قهو‌ه‌های فوری پیش از آن که به دست مشتری برسند، تحت پالایش‌های مختلفی قرار می‌گیرند. به همین دلیل ممکن است طعم واقعی قهوه را به سختی از آن‌ها بگیرید. این اصلی‌ترین دلیلی است که بسیاری از افراد قهوه‌ای کیسه‌ای را به نوع فوری آن ترجیح می‌دهند. اما درون قهوه کیسه‌ ای، مقدار دقیقی قهوه تازه آسیاب‌شده قرار دارد که طعم و عطر بسیار خوبی را نیز به شما هدیه می‌کنند.

همچنین قهوه کیسه ای نسبت به قهوه فوری کافئین بالاتری دارد و طعم قوی‌تری را نیز می‌توانید از آن دریافت کنید. بنابراین اگر به طعم دودی قهوه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما استفاده از قهوه کیسه ای است. البته که قهوه‌های فوری نیز برای بسیاری از شرایط و مواقع گزینه بدی نیستند. اما برای استفاده مداوم و اثربخشی بیشتر، استفاده از قهوه‌های فوری گزینه چندان جالبی به شمار نمی‌رود.

چگونگی استفاده و نکات مهم قهوه کیسه ای

خرید قهوه کیسه ای

برای استفاده از قهوه کیسه ای کار بسیار راحتی در پیش دارید. بعد از پاره کردن محفظه کاغذی که قهوه کیسه ای در آن قرار دارد، آن را درون آب بیندازید. آب جوش نیز می‌تواند از روش‌های مختلف آماده شود؛ اگر در سفر و طبیعت‌گردی هستید احتمالا مجبور شوید از اجاق‌های کوچک و گازی استفاده کنید. همچنین استفاده از فلاسک‌های مختلف نیز گزینه خوبی است.

برای گرفتن بهترین طعم و عطر از این نوع قهوه، بهترین دمای آب بین 93 تا 96 درجه سانتی‌گراد است. با این که این محدوده دما فاصله کمی با نقطه جوش دارد، اما طعم و عطری که قهوه در این دما پیدا می‌کند، با دماهای آماده‌سازی دیگر کاملا تفاوت دارد. اگر باور ندارید، کافی است که آن را امتحان کنید!

همچنین برای آماده کردن قهوه کیسه ای بهتر است که از لیوان پهن‌تری استفاده کنید؛ این کار به دم کشیدن بهتر قهوه کمک کرده و طعم واقعی آن را به وجود می‌آورد. همچنین هر چه زمان غوطه‌ور بودن کیسه بیشتر باشد، طعم آن نیز بهتر خواهد شد. البته که این زمان نیز محدودیت دارد و برای به دست آوردن قهوه‌ای تیره باید کیسه را حدود 4 دقیقه در لیوان قرار دهید. اما اگر قهوه با رنگ روشن‌تر و طعم ملایم‌تری را دوست دارید، باید آن را 3 دقیقه در لیوان خود قرار دهید. به هر ترتیب قهوه کیسه ای نوع کاربردی از قهوه است که قطعا به آن نیاز پیدا خواهید کرد!

نتیجه گیری

قهوه کیسه ای یکی از انواع قهوه‌هایی است که در مدت زمان کوتاهی به شما طعم دلنشین قهوه را هدیه می‌دهد. این نوع قهوه با قهوه فوری تفاوت دارد و برای افرادی که به چشیدن طعم واقعی قهوه علاقه‌مند هستند، مناسب است. روش تهیه این نوع قهوه ساده بوده و شما می‌توانید به سرعت از نوشیدن قهوه‌ای واقعی لذت ببرید. همچنین اگر قصد خرید قهوه را دارید می توانید از فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *