مقالات

معرفی تمام انواع قهوه سرد

انواع قهوه سرد

قهوه از نوشیدنی‌های بسیار محبوب و دوست‌داشتنی در جهان به شمار می‌رود که در انواع متفاوتی تهیه و تولید می‌شود. این نوشیدنی منعطف، معمولا به صورت گرم شناخته شده و مصرف می‌شود.

اما باید گفت قهوه سرد نیز طرفداران مخصوص به خود را دارد. به خصوص در فصل تابستان نوشیدن قهوه سرد قطعا حس بسیار خوشایندی را به شما منتقل می‌کند. اگر دوست دارید با انواع قهوه سرد آشنا شوید و چگونگی تهیه آنها را برای لذت بردن از قهوه در فصول گرم بشناسید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

7 مدل از انواع قهوه سرد پرطرفدار

قهوه، این نوشیدنی محبوب و بی‌نظیر! اگر فکر می‌کنید در هوای گرم تابستان نمی‌توانید از مصرف نوشیدنی بر پایه قهوه لذت ببرید، کاملا در اشتباه هستید. قهوه به صورت سرد نیز به شکل‌های متنوع و جذابی قابل‌ تهیه است و شما می‌توانید از آن برای فصل‌های گرم سال لذت ببرید.

اما این که انواع قهوه سرد چه مشخصاتی دارند و باید چگونه تهیه شوند، مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود. لیست انواع قهوه سرد به شرح زیر است:

  1. کلد برو
  2. آیس کافی تایلندی
  3. فراپاچینو
  4. آفوگاتو
  5. فراپه یونانی
  6. دالگونا
  7. موکای کولا سرد

در ادامه هرکدام را توضیح داده ایم.

1. کلد برو

کلد برو

کلد برو یکی از انواع قهوه سرد که با نام قهوه پرس سرد نیز شناخته می‌شود و اولین بار در کشور کوبا تولید شد. باید توجه کنید که این نوع قهوه با آیس کافی کاملا تفاوت دارد. در تولید این نوشیدنی چگونگی فرآیند عصاره‌گیری متفاوت است و تنها یخ به نوشیدنی اضافه نخواهد شد.

بنابراین اگر عاشق قهوه هستید، اما دوست دارید از گرمای زیاد دوری کنید و به نوشیدنی خنکی نیاز دارید، کلد برو یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. برای تهیه این قهوه باید دانه‌های درشت قهوه را به همراه آب سرد و فرنچ پرس و صافی در اختیار داشته باشید. همچنین زمان زیادی نیز برای آماده شدن آن نیاز است که باید به آن توجه کنید.

2. آیس کافی تایلندی

آیس کافی تایلندی

یکی دیگر از انواع قهوه سرد، آیس کافی تایلندی نام دارد که برای روزهای گرم سال گزینه بسیار مناسبی است. اما این نوع نوشیدنی چگونه تهیه می‌شود؟ در ابتدا باید سیروپ شیر وانیل را آماده کنید.

سپس به میزان لازم قهوه دم‌شده را با کمک روش فرنچ پرس، سرد کرده و در ادامه دو قاشق غذا خوری از سیروپ شیر وانیل را با آن مخلوط می‌کنیم. همچنین این امکان را دارید که کیوب‌های یخ قهوه آماده را نیز به این نوشیدنی اضافه کنید که طعم دلنشین‌تری را در اختیار داشته باشید.

3. فراپاچینو

فراپاچینو

از انواع قهوه سرد باید به فراپاچینو هم اشاره کنیم. این نوشیدنی آمریکایی طعمی شبیه به کاپوچینو دارد و از عصاره قهوه سرد، خامه، شیر پرچرب و سیروپ تهیه می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی دلچسب هم باید در ابتدا مقداری یخ به صورت خردشده به لیوان کازابلانکا اضافه شود. در ادامه یک شات عصاره اسپرسو دو کاپ را به لیوان اضافه می‌کنیم.

سپس 180 میلی‌لیتر شیر پرچرب به ترکیب اضافه شده و می توان از سیروپ با طعم‌های مختلف هم برای بخشیدن طعم دلخواه به آن استفاده کرد. در صورت نیاز امکان اضافه کردن خامه زده‌شده هم برای شیرین‌تر کردن ترکیب و تزئین آن وجود دارد.

4. آفوگاتو

آفوگاتو

از دیگر انواع قهوه سرد باید به آفوگاتو هم اشاره کرد. این نوشیدنی محبوب در تابستان بسیار پرطرفدار است و احتمالا در کافه‌ها اسم آن را بارها دیده‌اید. اما آفوگاتو چگونه تهیه می‌شود؟ باید یک شات اسپرسو برای تهیه این نوشیدنی آماده کنید.

در ادامه دو اسکوپ بستنی وانیلی را در ظرفی مجزا قرار داده و در زمان سرو نیز این دو بخش جدا از هم آماده می‌شوند. حال اسپرسو را روی بستنی ریخته و آن را به هم بزنید. اگر دوست دارید شیرینی و چربی بیشتری از این ترکیب در اختیار داشته باشید، مقداری خامه نیز به آن اضافه کنید.

5. فراپه یونانی

فراپه یونانی

فراپه یونانی نوشیدنی خنک بعدی به شمار می‌آید که در فصل تابستان بسیار دلنشین است. طعم کلاسیکی که این نوشیدنی به شما منتقل می‌کند، قطعا حس متفاوتی را برایتان به همراه دارد. برای تهیه این نوشیدنی، یک قاشق غذاخوری نسکافه گلد را به همراه کمی آب با کمک همزن ترکیب کنید.

سپس باید مقداری یخ خردشده را به لیوان اضافه کنید و مواد را با آب سرد مخلوط کنید که باعث رقیق‌تر شدن ترکیب شوند. در صورت تمایل می‌توان از کیوب‌های قهوه یخ‌زده استفاده کرد که طعم قهوه بیشتری را در اختیار داشت.

6. دالگونا

دالگونا

بدون تردید قهوه دالگونا از بهترین انواع قهوه سرد به حساب می‌آید که طرفداران قهوه باید حتما آن را امتحان کنند. دو قاشق چایخوری سر پر قهوه فوری، دو قاشق چایخوری شکر، دو قاشق غذاخوری آب جوش، یک فنجان آب سرد و کمی یخ برای تهیه این نوشیدنی جذاب کافی است.

7. موکای کولا سرد

موکای کولا سرد

اگر طعمی خاص و جدید را برای خود و اطرافیانتان در نظر دارید، قطعا موکا کولای سرد همان چیزی است که به دنبال آن بودید. ترکیب نوشابه و قهوه می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و البته وسوسه‌انگیز باشد. برای تهیه این ترکیب رویایی باید یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری، 50 میلی‌لیتر شیر پرچرب، یک شیشه نوشابه کولا و کمی یخ را با هم ترکیب کنید.

در ابتدا به لیوان یخ را اضافه کرده و سپس قهوه فوری را داخل آن بریزید. بعد از آن باید نوشابه را به آرامی به ترکیب اضافه کنید. بعد از نوشابه هم شیر را اضافه کرده و سپس می‌توانید از نوشیدنی خاص خود لذت ببرید.

جمع‌بندی

قهوه نوشیدنی فوق‌العاده و پرطرفدار است که می‌توان از آن مدل‌های مختلف نوشیدنی را تهیه کرد. برای فصل تابستان و برای افرادی که می‌خواهند ترکیب خنکی از قهوه داشته باشند، نوشیدنی قهوه سرد بسیار دلچسب و رویایی خواهد بود. در این مطلب در خصوص انواع قهوه سرد و روش‌های تهیه آن‌ها صحبت کردیم.

پس اگر شما هم طرفدار نوشیدنی‌های بر پایه قهوه هستید و نمی‌خواهید در روزهای گرم سال طعم قهوه را از دست بدهید، حتما نوشیدنی‌های گفته‌شده را امتحان کنید. البته علاوه بر موارد گفته‌شده، نوشیدنی‌های سرد دیگری نیز توسط بسیاری از افراد ابداع شده است که هر کدام ویژگی و طعم مخصوص به خود را دارند.

اگر قصد خرید قهوه را برای تهیه انواع قهوه سرد دارید می توانید قهوه مورد نظر خود را به قیمت واردکننده از فروشگاه قهوه سیراف تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *