مقالات

جدیدترین راهنمای خرید قهوه عمده

فروش عمده قهوه

شما هم اگر مصرف کننده حرفه ای قهوه هستید یا مدیریت یک کافی شاپ، رستوران یا هتل را بر عهده دارید و خرید قهوه عمده برای تان تبدیل به یک دغدغه شده است برای خرید قهوه عمده می توانید روی ما حساب کنید. چرا که تیم کاری قهوه ورنا ضمن پایبندی به عرضه بهترین محصولات و خدمات به مشتریان، همواره خود را با آخرین دانش و فنون فرآوری قهوه به روز نگه می‌دارد.

اگر قهوه فروشی دارید یا کافه دار و صاحب کافی شاپ هستید، می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را از هر کجای کشور که می‌باشید از طریق قهوه ورنا خریداری و تامین نمایید.

تخصص ما تولید و فروش عمده قهوه و محصولات مرتبط با آن است، ما کیفیت محصولات‌مان را تضمین میکنیم و به شما اطمینان می‌دهیم که با خرید از ما تجربه یک خرید خوب را خواهید داشت.

اگر قصد خرید قهوه عمده دارید می‌توانید از طریق فرم زیر اطلاعات خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

همچنین می‌‍توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را برای انتخاب محصولات مورد نیازتان راهنمایی کنند؛ و برای خرید قهوه عمده لیست قیمت قهوه را در اختیارتان قرار دهند و سفارشتان را ثبت کنند.

پیشنهاد می کنیم گزینه تماس را انتخاب کنید، ما خوشحال می شویم صدای گرم شما بشنویم و اگر بتوانیم راهنمای شما در خرید قهوه باشیم.

خرید قهوه خوب همیشه چالشی بوده است که صاحبان کسب و کارهای مرتبط با این حوزه با آن روبرو بوده اند و با آن دست و پنجه نرم می کنند. برایتان یک راهنمای خرید قهوه آماده کرده ایم که هم مناسب کسانی است که دوست دارند اطلاعات کاملتری درباره این محصول جذاب و دوست داشتنی داشته باشند و هم مناسب کسانی است که قصد خرید قهوه عمده را دارند. حتما تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

عناوینی که می خوانید: نمایش

جدیدترین راهنمای خرید قهوه در سال ۱۴۰۰

جدیدترین راهنمای خرید قهوه در سال ۱۴۰۰

 

در این راهنما هرآنچه درباره قهوه باید بدانید را آورده‌ایم. این راهنما برای هرکس که می‌خواهد اطلاعات جامع و کاملی درباره قهوه داشته باشد مناسب است. در پایان نیز اطلاعاتی جهت راهنمایی بیشتر کسانی که قصد خرید قهوه عمده دارند بیان کرده‌ایم.

برای بسیاری، نوشیدن قهوه یک عادت است، به خصوص هنگام صبحانه که روز را به خوبی شروع می‌کنند. در واقع، به لطف خواصی که دارد، به ما در مبارزه با خستگی کمک می‌کند. با این حال، برای برخی افراد، این موضوع با تشریفات خاصی همراه است، کسانی که قهوه خود را در مقابل یک کتاب یا درون شرکت جرعه جرعه می‌نوشند.

کیفیت‌های مختلف قهوه و علاوه بر آن، امروزه روش‌های مختلف تهیه نیز وجود دارد. بسیاری از افراد معمولاً عادت می‌کنند و همیشه یک گزینه مشابه را انتخاب می‌کنند، اما برخی نیز می‌توانند خودشان را از نوشیدن همیشگی به یک روش رها کنند!

ما این راهنمای خرید را برای کمک به شما در کشف انواع مختلف قهوه آماده کرده‌ایم.

مهم‌ترین چیزهایی که باید بطور خلاصه بدانید:

انواع مختلفی از قهوه در بازار وجود دارد که می‌تواند رضایت مشتری با نیازهای مختلف را تضمین نماید.

کیفیت‌های مختلف قهوه، طعم‌ها، رایحه‌ها و تفاوت‌های ظریفی را ارائه می‌دهد که حتی برای افرادی که در این زمینه متخصص نیستند قابل درک است.

طعم، عطر و قیمت از ویژگی‌های مهم هستند اما تنها عواملی نیستند که باید مورد توجه قرار گیرند. قبل از خرید قهوه‌، باید مطمئن شویم که این محصول مناسبِ روش تهیه‌ای است که استفاده میکنیم یا خیر. به همین دلیل ما بهترین راهنمای خرید قهوه را برای شما ایجاد کرده‌ایم.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید بررسی شوند. در پاراگراف‌های بعدی، همه مواردی را که باید در نظر بگیرید توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: قهوه تخصصی یا تجاری، کدام یک و چرا؟

قهوه چیست؟

قهوه چیست؟-قهوه سیراف

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرمصرف در سراسر جهان است و از دانه‌های بوته‌ای همیشه سبز متعلق به تیره Coffea تهیه می‌شود که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. این دانه‌ها بو داده(رست) و آسیاب می‌شوند.

امروزه از قهوه برای تهیه نوشیدنی‌های گرم یا سرد استفاده می‌شود. علاوه بر آن به عنوان یک جزء اصلی در دستورالعمل‌های آشپزیِ شیرین و دلچسب محسوب می‌گردد.

قهوه حاوی کافئین است، یک محرک طبیعی که به مبارزه با خواب و خستگی کمک می‌کند. عملکرد کافئین بر روی گیرنده‌های مغز فقط چند دقیقه پس از نوشیدن قهوه باعث ایجاد یک احساس خوب می‌شود.

چگونه قهوه بر اساس تنوع طبقه بندی می‌شود؟

گرچه جنس Coffea بیش از ۱۰۰ گونه شناخته شده دارد، اما دو گونه رایج تحت عنوان عربیکا و روبوستا بعنوان گونه‌های تجاری شناخته می‌شوند.

کشت قهوه عربیکا در آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقای شرقی و آسیا بسیار گسترش یافته است. از سوی دیگر،گونه روبوستا، عمدتا در آفریقا، برزیل و برخی مناطق آسیا یافت می‌شود.

قهوه چیست - فروش عمده قهوه

در اینجا برخی از ویژگی‌های جالب وجود دارد:

قهوه عربیکا (Coffea Arabica)

به نظر می‌رسد این گیاه که انواع مختلفی از آن وجود دارد بومی اتیوپی است و در ارتفاعات بین ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ متر رشد می‌کند. این قهوه با میزان کم کافئین، و طعم و رایحه قوی شناخته می‌شود.

قهوه روبوستا (Coffea Canephora)

قهوه روبوستا ریشه در کشور کنگو دارد، اما امروزه در مناطق مختلف با ارتفاع بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ متر و آب و هوای گرم پرورش می‌یابد. روبوستا محتوای کافئین بیشتری دارد، حتی این میزان می‌تواند بیش از دو برابر قهوه عربیکا باشد. از همین رو طعم تلخی دارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دانه قهوه و انواع آن

بسته به درجه رست، چه نوع قهوه‌ای وجود دارد؟

تولید قهوه با جمع آوری میوه گیاه قهوه (که گیلاس نیز خوانده می‌شود) آغاز می شود، بذرهایی از آن استخراج می‌شوند که سپس در معرض خشک شدن و تفت دادن (رست) قرار می گیرند.

مورد دوم یعنی رست قهوه یکی از مراحل اساسی فرآوری است، علاوه بر اینکه قهوه سبز را خوراکی می‌کند، مشخصات معطر ترکیب را نیز تعیین می‌کند.

رست چندین نوع دارد: روشن، متوسط و تیره.

رست تیره یک قهوه قوی و شدید، با اسیدیته کمی مشخص و مقدار کمتری کافئین تولید می‌کند. از این نوع قهوه‌ها به عنوان مثال برای تهیه اسپرسو استفاده می‌شود.

از طرف دیگر، برای قهوه‌هایی که با روش‌های فیلتری تهیه می‌شوند، رست روشن ترجیح داده می‌شود، که قهوه‌ای ملایم‌تر با اسیدیتی بیشتر، همراه با نت‌های گل و میوه را فراهم می‌سازند.

در عوض یک رست متوسط قهوه‌ای متعادل‌تر، با طیف وسیع‌تری از عطر و طعم به شما می‌دهد.

جمع آوری دانه‌های قهوه

جمع آوری دانه قهوه - فروش عمده قهوه

این روش، انتخاب فوق العاده‌ای از میوه‌ها را تضمین می‌کند، که اولین نیاز برای به دست آوردن حداکثر طعم و رایحه در فنجان قهوه است.

با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد، این روش برداشت فقط برای قهوه با ارزش مطلق و با ویژگی‌های ارگانولپتیک فوق العاده استفاده می‌شود.

روش دیگر برداشت دانه‌های قهوه، “انبردست یا لخت کردن” نامیده می شود: جمع کننده، شاخه گیاه را با یک دست می گیرد، دست دیگر را در امتداد طول می‌چرخاند، و هر آنچه را که با آن روبرو می‌شود برداشت می‌کند: گل‌ها، میوه‌های نارس، میوه‌های رسیده اما رو به فساد، میوه‌های فاسد، میوه‌های ناقص یا بیش از حد رسیده.

این روش در مناطقی از کشت متراکم و در انواع قهوه که چندان جالب و ارزشمند نیستند، برای ایجاد ترکیبات تجاری استفاده می‌شود.

در محصولات بزرگتر، مانند مزارع بزرگ برزیل، از ماشین آلات خاصی استفاده می‌شود که به طور خودکار برداشت را فراهم می‌کند و نتایج مشابه برداشت انبردست را بدست می‌دهد.

خشک کردن دانه های قهوه

خشک کردن دانه قهوه - فروش عمده قهوه

به دنبال پروسه‌ی جمع آوری دانه‌های قهوه، فرآیند خشک کردن انجام می‌پذیرد و می‌تواند با روش خشک یا با روش مرطوب انجام شود.

روش پردازش خشک نیاز به قرار دادن گیلاس‌های قهوه در فضای بزرگ آفتابی دارد و برای جلوگیری از کپک زدگی به طور مداوم هم زده می‌شود تا زمانیکه بطور کامل خشک شوند.

در این مرحله، پوسته خشک خرد شده و دو دانه قهوه موجود در آن آزاد می‌شوند. روش خشک روی قهوه‌های برداشت شده با روش انبردست اعمال می‌شود و بنابراین برای قهوه‌هایی با ارزش و گزینش پایین‌تر بکار می‌رود.

به طور کلی، برداشت دستی (روش چیدن) با پردازش با روش مرطوب دنبال می‌شود، که مستلزم این است که دانه‌ها در مخازن عظیم آب قرار گیرند و بر اساس شناوری سورت یا طبقه بندی شوند.

سپس پوسته بیرونی برداشته شده و دانه‌ها به روش کنترل شده، از ۱۲ تا ۴۸ ساعت تخمیر می‌شوند که باعث افزایش عطر و طعم و شیرینی آنها می‌شود. سپس آنها را زیر آفتاب شسته و خشک می‌کنند و در نهایت با توجه به اندازه آنها و بر اساس عدم نقص انتخاب می‌شوند.

برای ارزیابی اندازه دانه‌های قهوه، از الک استفاده می‌شود؛ صفحه‌ای با سوراخ‌هایی به قطر مختلف؛ که دانه‌ها از آن عبور داده می‌شوند، و آن‌ها را به دسته‌هایی با ابعاد همگن تقسیم می‌کند.

اندازه دانه‌ها جزء پارامترهای استاندارد بین المللی است که برای تنظیم طبقه بندی کیفیت قهوه استفاده می‌شود. به طور کلی قهوه‌هایی که بیش از حد بزرگ نیستند با بالاترین ارزش هستند، زیرا از بهترین خصوصیات ارگانولپتیک برخوردارند.

رست دانه‌های قهوه - فروش عمده قهوه

تفت دادن یا رست، آخرین فرآیند اختصاص یافته به دانه‌های قهوه است که مرحله تبدیل دانه‌های خام و اساساً بی مزه به دانه‌های بو داده می‌باشد.

رست یک فرآیند ظریف و پیچیده است، که هرگز در کشور مبدا انجام نمی‌شود، زیرا پس از انجام رست، روند سریع از بین رفتن رایحه‌ها آغاز می‌شود، بخصوص اینکه دانه‌های قهوه به رطوبت حساس هستند و بوهای خارجی جذب دانه‌ها می‌شوند.

فرآیند رست شامل قرار دادن دانه‌های قهوه در دستگاهی (رستر) است که دانه‌ها را در دمای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد، برای مدت زمان بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، تفت می‌دهد که این بستگی به نوع قهوه‌ای دارد که می‌خواهید تغییر دهید و نتیجه‌ای است که می‌خواهید بدست آورید.

بواسطه‌ی انتقال تدریجی گرما به دانه‌ها، بیش از ۶۰۰ ماده شیمیایی مختلف تولید می‌شود، که بیش از همه به دلیل واکنش‌های بین کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌هاست.

در حین رست، دانه‌های قهوه به دلیل تبخیر آب و برخی مواد فرار و افزایش حجم، ۱۵ تا ۲۰٪ کاهش وزن می‌یابند. رنگ تیره به دلیل کربنی شدن سلولز و کاراملی شدن قندها تشکیل می‌شود. در سطح دانه‌های قهوه در اصطلاح دانه‌های کافئین ظاهر می‌شود؛ که شامل یک روغن تیره می‌‍باشد که عطر و بوی مشخصی را تعیین می‌کنند؛ و البته در همین حین مقدار اندکی کافئین در اثر گرما از بین می‌رود.

قهوه رست شده ظریف است و باید آن را با دقت، دور از اکسیژن و نور و احتمالاً در دمای پایین نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: انواع قهوه؛ آشنایی با طعم‌ها و طرز تهیه قهوه‌های مختلف

فرآوری عسلی یا هانی پروسس چیست؟

فرآوری عسلی یا هانی پروسس چیست؟ - فروش عمده قهوه

اخیراً، ما بیشتر و بیشتر در مورد روش “عسلی” می‌شنویم. اما این دقیقا چیست؟ و چگونه بر نتیجه کار در فنجان قهوه تأثیر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانیم روش‌های اصلی پردازش یا فرآوری شامل موارد زیر می‌باشد:

  • طبیعی – گیلاس‌ها را در کف تخت‌ها یا خرمن‌های آفریقایی و به طور مداوم می‌چرخانند تا دانه‌ها خشک شوند.
  • شسته شده – ابتدا گیلاس‌ها را جدا کرده و سپس در مخازن آب غوطه ور کرده و به حالت کنترل شده به میزان دلخواه تخمیر می‌کنیم.

روش “عسلی”، حد فاصل میان دو روش قبلی است و عمدتا در بخش قهوه تخصصی استفاده می‌شود. این روش در اصل از کاستاریکا منشاء می‌گیرد، که با هدف بهبود کیفیت قهوه مورد مطالعه قرار گرفته و به سرعت در کشورهای همسایه گسترش یافته است.

در این حالت، گیلاس‌های رسیده مانند روش شسته شده لخت می‌شوند اما یک لایه موسیلاژی روی سطح دانه باقی می‌گذارند. این لایه بسیار غنی از قندها و اسیدها است، که پس از آن توسط دانه‌ها جذب می‌شود، و ناگزیر باعث ایجاد تأثیر در طعم نهایی می‌شود.

مرحله خشک شدن برای این فرآیند اساسی و تعیین کننده است چرا که نتیجه آن در فنجان قهوه مشخص می‌گردد. نباید خیلی سریع باشد تا اجازه بدهد رایحه‌ها از موسیلاژ به دانه منتقل شوند، و برای جلوگیری از تخمیر نباید خیلی کند باشد، چرا که ممکن است نشانه‌هایی از کپک زدگی در فنجان ظاهر شود.

قهوه را روی تخت‌های آفریقایی، یا در گلخانه‌های در معرض آفتاب قرار می‌دهند و در طول روز تا رسیدن به درصد رطوبت مطلوب چندین بار چرخانده می‌شوند.

فرآیند خشک شدن با این روش دقیقاً به دلیل وجود موسیلاژ طولانی‌تر از دو روش اول است، چرا که در طول شب تمایل به جذب مجدد بخشی از رطوبت دارد، که باید در طی روز بعد از بین برود.

فنجان قهوه‌ای که با این روش حاصل می‌شود شیرین، با اسیدیته خوب و عطر و بویی خاص است، که این به لطف قندهای موجود در موسیلاژ است که هنگام خشک شدن به طور فزاینده‌ای غلیظ می‌شوند و توسط دانه‌ها جذب می‌شوند و سپس در فنجان قهوه هویدا می‌گردند.

پردازش عسلی می‌تواند بر اساس رنگ‌های مختلف با نام‌های متفاوتی مشخص گردد که این امر بستگی به میزان درصد موسیلاژ باقی مانده بر روی دانه‌ها در هنگام خشک شدن دارد.

رنگهای طبقه بندی شده عبارتند از:

  • عسل سفید: ۱۰٪ لایه موسیلاژ
  • عسل طلایی: ۲۵٪
  • عسل زرد: ۵۰٪
  • عسل قرمز: ۷۵٪
  • عسل سیاه: تقریباً ۱۰۰٪

البته هرچه درصد موسیلاژ بیشتر باشد، مدت زمان خشک شدن طولانی‌تر است، اما شدت و تنوع رایحه‌ها نیز از شدت و پیچیدگی بیشتری برخوردار خواهند بود.

مناطق مختلف، طعم‌های مختلف: چگونه منشا بر طعم قهوه تأثیر می‌گذارد؟

مناطق مختلف، طعم‌های مختلف: چگونه منشا بر طعم قهوه تأثیر می‌گذارد؟+قهوه سیراف

منشا بدون شک عاملی است که بر طعم و رایحه قهوه تأثیر می‌گذارد. بسته به قاره و کشور  و حتی منطقه، قهوه ویژگی‌های متفاوتی خواهد داشت.

برای کمک به شما در درک اینکه کدام قهوه را بخرید، ما این جدول را با ویژگی‌های خاص قهوه از کشورهای مختلف آماده کرده‌ایم.

کشور منطقه ویژگی‌ها
برزیل آمریکای جنوبی عطر و طعم ظریف و شیرین، رایحه سبک
مکزیک آمریکای جنوبی طعم ظریف، کمی اسیدی
کلمبیا آمریکای جنوبی طعم کمی تلخ، قهوه فول بادی، با رایحه‌ای شدید و اسیدیته متوسط
کاستاریکا آمریکای جنوبی عطر و طعم شیرین و لطیف همراه با نت‌های میوه‌ای، فول بادی
تانزانیا آفریقا اسیدیته بالا و رایحه بسیار شدید
اتیوپی آفریقا اسیدی، با عطر و طعم شدید و رایحه‌های گلی و میوه‌ای از یاسمن و مرکبات
کنیا آفریقا کامل، عطر و طعم میوه‌ای با اسیدیته متوسط تا زیاد
جاوه (اندونزی) آسیا خیلی تلخ
سولاوسی (اندونزی) آسیا طعم و اسیدیته شدید

کدام انواع قهوه را می توانید در فروشگاه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید؟

کدام انواع قهوه را می توانید در فروشگاه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید؟

قهوه را می توان در چهار نوع مختلف و تطبیق پذیری متفاوت خریداری کرد.

در این جدول ما به شما کمک می کنیم تفاوت بین ارائه های مختلف را درک کنید، تا بهترین گزینه را در هنگام خرید انتخاب کنید.

محصول ویژگی ها
دانه های قهوه کامل  اگر دانه های قهوه خریداری می کنید، باید قبل از استفاده آن را آسیاب کنید. به طور معمول با طعم و رایحه شدیدتری مشخص می شود.

 

محصول ویژگی ها
قهوه آسیاب شده دانه‌های قهوه آسیاب می شوند و برای حفظ عطر بسته بندی می‌شوند. این نوع با قهوه‌سازها یا دستگاه‌های قهوه ساز استفاده می شود.

 

محصول ویژگی ها
قهوه فوری می توان آن را با آب یا شیر تهیه کرد و استفاده از قهوه ساز یا دستگاه های قهوه سازی ضروری نیست. با دهیدراته کردن قهوه در اثر تبخیر بدست می آیند.

 

محصول ویژگی ها
قهوه بدون کافئین (دیکاف) قهوه بدون کافئین همان طعم و رایحه قهوه معمولی را دارد، فاقد کافئین است که قبل از بو دادن استخراج می شود.

 

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید در مورد قهوه اسپرسو بدانید!

باید دانه های قهوه کامل یا قهوه آسیاب شده بخرم؟

باید دانه های قهوه کامل یا قهوه آسیاب شده بخرم؟

بهتر است خرید دانه های کامل قهوه را ترجیح دهید زیرا بادی را حفظ می کند و عطر و طعم تازه تر و رایحه شدیدتری دارد.

در این حالت، ایده این است که قهوه را دقیقاً قبل از استفاده آسیاب کنید. اگر در عوض، تصمیم دارید که کل بسته بندی را آسیاب کنید، سعی کنید ظرف یک ماه آن را مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

البته قهوه آسیاب بدون شک راحت تر است زیرا می توان بلافاصله از آن استفاده کرد.

هنگام چشیدن قهوه چه خصوصیاتی باید در نظر گرفته شود؟

ویژگی های خاصی وجود دارد که باید هنگام چشیدن یک قهوه در نظر گرفته شود، این‌ها همان خصوصیاتی است که توسط متخصصان ارزیابی می شود (تجزیه و تحلیل حسی).

ما به طور خلاصه توضیح می دهیم که اینها چیست:

بادی:

این برای نشان دادن ساختار نوشیدنی استفاده می شود و خصوصیات فیزیکی قهوه را توصیف می‌کند ، که خود را در احساسات لمسی درک شده توسط دهان نشان می‌دهد. می‌توانیم قهوه ها را با بادی فول ، مدیوم یا سبک تشخیص دهیم.

اسیدیته

این ویژگی عمدتاً به کشت قهوه (در عربیکا بیشتر مشخص است) و ارتفاع بستگی دارد. ارتفاعات بیشتر با اسیدیته شدیدتر مطابقت دارند.

سطح اسیدیته در 3 مرحله طبقه بندی می شود:

سطح 1 – طبیعی دلپذیر

سطح 2 – طبیعی ناخوشایند

سطح 3 – نامطلوب.

رایحه

رایحه قهوه عربیکا شیرین و لطیف است، در حالی که روبوستا با رایحه‌های قوی‌تر و تلخ‌تر مشخص می‌گردد.

عطر و طعم

طعم قهوه بسیار شخصی است، با این حال، قهوه هایی با طعم‌های ظریف‌تر و برخی دیگر با شدت بیشتری وجود دارد، برخی از آنها دارای نت‌های گل و میوه‌ای هستند، برخی دیگر کارامل یا شکلات را به یاد می آورند.

انواع قهوه سازهای موجود در بازار

انواع قهوه سازهای موجود در بازار

روش های مختلفی برای دم کشیدن قهوه وجود دارد ، هم بصورت حرفه‌ای و هم در خانه.

ما جدول مفید زیر را که محبوب ترین دستگاه های سازنده قهوه را، شامل سایز ایده آل آسیاب قهوه و زمان دم آوری را در آن ها نشان می دهد، آماده کرده ایم.

دم کشیدن با استفاده از فشار

قهوه ساز سایز آسیاب زمان دم کشیدن
اسپرسو ساز خیلی ریز 1-2 دقیقه
دستگاه قهوه اتوماتیک متوسط 3-5 دقیقه
موکا پات متوسط- ریز 5-7 دقیقه
آئروپرس خیلی ریز 3-5 دقیقه

 

دم کشیدن از طریق خیساندن

قهوه ساز سایز آسیاب زمان دم کشیدن
فرنچ پرس درشت 4-5 دقیقه
Soft Brew متوسط- درشت 4-7 دقیقه
سایفون متوسط- ریز 6-8 دقیقه
Coffee Bag  (قهوه کیسه ای) خیلی ریز 1-2 دقیقه

 

دم کشیدن از طریق فیلتراسیون یا چکه ای

قهوه ساز سایز آسیاب زمان دم کشیدن
چکه ای خودکار(Auto Drip) متوسط- ریز 4-6 دقیقه
کمکس(Chemex) متوسط- درشت 4-7 دقیقه
ویتنام دریپ متوسط- درشت 4-5 دقیقه
پرکولاتور درشت 4-10 دقیقه
کولد برو (سرد دم) درشت 12-24 ساعت

 

دم کشیدن از طریق فیلتراسیون یا چکه ای

قهوه ساز سایز آسیاب زمان دم کشیدن
ایبریک خیلی ریز 1-3 دقیقه
سبک کابوی(Cowboy Method) متوسط-درشت 4-6 دقیقه

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ مشکل رایج در دستگاه های اسپرسوساز؛ عیب یابی دستگاه اسپرسوساز

مزایا و معایب قهوه چیست؟

مزایا و معایب قهوه چیست؟

همانطور که قبلاً دیدیم، هنگام انتخاب یک قهوه برای خرید می‌بایست فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم. بسته به تنوع، ویژگی های حسی بسیار متفاوت هستند.

ما هنوز کارمان تمام نشده است! ما می خواهیم مزایا و معایب اصلی قهوه خوب را به شما نشان دهیم.

مزایا

  • سیرکننده است
  • به مبارزه با خستگی کمک می‌کند
  • طبق برخی مطالعات، برای سلامتی مفید است
  • تولید گرما در بدن را تحریک می‌کند
  • به تنظیم قند خون کمک می‌کند

معایب

  • می‌تواند باعث عصبی شدن برخی افراد شود
  • می‌تواند استراحت شما را دچار اخلال کند
  • اگر به مقدار زیاد مصرف شود، می‌تواند باعث التهاب شود

معیارهای خرید

تقریباً در پایان این راهنمای خرید هستیم.

احتمالاً تا کنون فهمیده اید که کدام قهوه را می‌توانید انتخاب کنید، اما توصیه می‌کنیم قبل از خرید نهایی‌، جنبه های زیر را نیز در نظر داشته باشید.

فقط در این صورت 100٪ مطمئن خواهید بود که از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

  • محتوای کافئین
  • روش تولید
  • ارتفاع
  • بسته بندی
  • تاریخ بسته بندی

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای رفع مشکلات کار با موکاپات

نظرات نهایی

انواع قهوه سازهای موجود در بازار

از نظر بسیاری ، قهوه محصولی بسیار ضروری است. اگر این برای شما نیز صدق می کند، توصیه می کنیم که اطلاعات موجود در این راهنمای خرید را در مورد انتخاب نوع قهوه متناسب با سلیقه و نیاز خود در نظر بگیرید. حتی اگر گزینه های بسیار ارزان وجود دارد، سعی کنید همیشه یک محصول با کیفیت را انتخاب کنید.

همیشه برچسب را بخوانید تا تمام اطلاعات لازم برای انتخاب هوشمندانه را داشته باشید. سعی کنید قهوه تازه بخرید و مقدار کافئین موجود در آن را در نظر بگیرید. با این حال، فراموش نکنید که با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید، تا بتوانید از هر فنجان لذت ببرید.

 

برای سفارش قهوه می توانید با مشاور فروش ما تماس بگیرید یا در واتساپ پیام دهید یا فرم مشاوره و فروش را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و سفارشات خریدتان را ثبت کنند.

خوب است بدانید که مجموعه ما کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است تا در کنار قیمت های منصفانه بتواند خدمتی به شما خریداران محترم ارائه نماید.

علاقه مندان می توانند انواع دانه های مرغوب و درجه یک قهوه عربیکا و روبوستا و اعم از دانه قهوه سبز یا رست شده را به صورت عمده از تمامی مراکزی که توزیع و فروش عمده دانه قهوه درجه یک را بر عهده دارند تهیه نمایند.

سوالاتی که هنگام خرید قهوه عمده برایتان پیش می آید

خرید قهوه عمده

  1. حداقل مقداری که می‌توان قهوه سفارش داد چقدر است؟

به دلیل اینکه ما محصولات خود را به صورت عمده به فروش می‌رسانیم، شاید این سوال برای خیلی از شماها پیش بیاید، که حداقل مقداری که می‌توان قهوه سفارش داد چقدر است؟ در پاسخ این سوال به شما می‌گوییم، که حداقل قهوه‌ای که از هر نوع می‌توانید سفارش دهید 5 کیلوگرم است. لازم به ذکر است، مجموع چند نوع قهوه با همدیگر که بشود 5 کیلوگرم قابل قبول نیست. بلکه بایستی از هر نوع قهوه موجود حداقل 5 کیلوگرم سفارش ثبت شود.

  1. فروش قهوه عمده به صورت حضوری هم امکان پذیر است؟

افرادی هستند، که دوست دارند محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را به صورت حضوری خریداری نماید. این امکان برای شما فراهم است، که قهوه عمده را به صورت حضوری از ما خریداری نمایید. برای پیدا نمودن اطلاعات تماس و آدرس، کافی است، از قسمت تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

  1. ارسال قهوه خریداری شده از کجاست؟

قابل ذکر است، ارسال قهوه عمده‌ای که به صورت آنلاین از ما خریداری می‌کنید، از شهر تهران به سراسر کشور است.

  1. در هر کیسه چند کیلو قهوه وجود دارد؟

در هر کیسه ارسالی قهوه، متناسب با نوع و میزان قهوه سفارش داده شده وزن کیسه قهوه متفاوت خواهد بود. ولی به صورت کلی بسته‌‌های قهوه از 5 تا 30 کیلوگرم وزن دارند.

  1. رست قهوه‌ها چه زمانی انجام می‌گیرد؟

در کل ما رست قهوه‌ها را زمانی انجام می‌دهیم، که سفارش مشتری به ثبت می‌رسد. پس از رست، قهوه مورد نظر را بسته‌بندی و برای کاربران عزیز در سراسر کشورمان ارسال می‌کنیم.

  1. نحوه ارسال قهوه عمده به چه صورت است؟

نحوه ارسال قهوه سفارش داده شده برای شهرهای مختلف، متفاوت است. مثلا سفارش‌هایی که در تهران به ثبت می‌رسد، توسط پیک و سفارش‌های شهرستان توسط باربری صورت می‌گیرد. سفارشات با بسته‌بندی بسیار مناسب به دست مشتریان خواهد رسید.

  1. سفارش چند روزه به دست مشتری می‌رسد؟

پس از ثبت سفارش مورد نظرتان، در تهران حداکثر 2 روز کاری و در شهرستان حداکثر 3 روز کاری به دست مشتریان عزیز خواهد رسید.

فروش عمده قهوه

فروش عمده قهوه

فروش دانه قهوه درجه یک امروزه به دلیل جذب خریداران و حجم بالای خرید آن در ردیف نخست اولویت‌های تجاری کشورهای تولیدکننده‌ قهوه از جمله برزیل، هند، کنیا، کاستاریکا، کلمبیا، هندوراس، تانزانیا، اتیوپی، اندونزی، مکزیک و … قرار دارد.

کشت دانه قهوه به ویژه از طریق سرمایه‌گذاری در کاشت و تولید و تاسیس آزمایشگاههای کنترل کیفیت به یک ضرورت اقتصادی تبدیل شده است.

برندهای قهوه ایتالیا از جمله قهوه ایلی illy coffee و قهوه ساکوالا saquella coffee و قهوه ساندالج sandalj همکاری‌های نزدیکی با تولیدکنندگان مستقیم دانه قهوه در کشورهای مقصد دارند. امروزه فروش عمده قهوه در بسیاری از کشورهای صاحب مزارع قهوه در آمریکای جنوبی، هند و آفریقا با مشورت‌های تخصصی و فنی برندهای مرغوب ایتالیایی صورت می‌گیرد.

انواع دانه قهوه

فروش عمده قهوه

دانه قهوه بسته به گونه و شرایط کاشت آن خصوصیات متفاوتی دارد. دانه قهوه در دو نوع اصلی عربیکا و روبوستا دسته‌بندی می‌شوند. قهوه عربیکا بخش اعظم دانه قهوه تولیدی در جهان را تشکیل می‌دهد. قهوه عربیکا به دلیل طعم ملایم‌تر و نسبتا شیرین‌تر بیشتر مورد علاقه خریداران عمده دانه قهوه قرار دارد.

فروش دانه قهوه در جهان به دلیل رغبت بیشتر به قهوه عربیکا بر این نوع قهوه متمرکز است. قهوه روبوستا گرچه از نظر طعم در مقایسه با قهوه عربیکا تلخ‌تر به نظر می‌رسد، اما در برابر آفات و بیماری‌های گیاهی مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهد.

قهوه روبوستا نیز طرفداران خودش را دارد. به علاوه ترکیب‌های قهوه لزوما به صورت خالص از قهوه عربیکا ساخته نمی‌شوند. بلکه قهوه روبوستا هم به آن اضافه می‌شود.

انواع دانه قهوه

انواع دانه قهوه عربیکا که در بازارهای قهوه جهان از محبوبیت بیشتری برخوردارند، عبات‌اند از:

  • دانه قهوه برزیل
  • دانه قهوه مکزیک
  • دانه قهوه پلنتیشن هند
  • دانه قهوه پرو
  • دانه قهوه کنیا
  • دانه قهوه کلمبیا
  • دانه قهوه سوماترا اندونزی
  • دانه قهوه اتیوپی

شناخته‌شده‌ترین انواع دانه قهوه روبوستا نیز عبارت‌اند از:

  • چری هند
  • پی‌بی هند
  • دانه قهوه اندونزی روبوستا
  • دانه قهوه جاوا روبوستا
  • دانه قهوه ویتنام
  • دانه قهوه برزیل روبوستا
  • دانه قهوه اوگاندا روبوستا

درجه رست قهوه

خرید عمده قهوه

جالب است بدانید فروش عمده ی دانه های قهوه علاوه بر نوع، با تفکیک دیگری نیز صورت می گیرد! این تفکیک حاصل از میزان روست ( برشته ) شدن دانه یا پودر قهوه می باشد، و به شرح زیر است:

  1. قهوه لایت ( قهوه ای که درجه ی روست شدن آن بسیار کم است، تلخی اش در مقایسه با دو نوع دیگر ناچیز تر است و رنگ آن نیز بسیار روشن می باشد )
  2. قهوه مدیوم ( قهوه ای که درجه روست شدن آن کمی بیشتر از قهوه لایت است، تلخی و رنگ اش در مقایسه با قهوه ی لایت در حد متوسط و کمی بیشتر می باشد )
  3. قهوه دارک ( درجه ی روست شدن قهوه های دارک بیشتر از دو نوع دیگر است، جوری که کاملا برشته شده و رنگ آن به قهوه ای تیره یا سوخته تبدیل می شود و طعمش نیز در مقایسه با دو نوع دیگر تلخ تر خواهد بود )

 

مرغوب ترین دانه قهوه کدام است؟

مرغوب ترین دانه قهوه کدام است؟

اگر برایتان سوال پیش بیاید که مرغوب ترین و درجه یک ترین نوع دانه های قهوه رست شده کدام نوع هستند، و از کجا می توان با خیالی راحت از کیفیت دانه ی قهوه ی مورد نظر آن را تهیه کرد، باید بدانید که بهترین و مرغوب ترین دانه های قهوه، آن دسته از دانه هایی می باشند که از زمان روست شدن آنها مدت زیادی نگذشته باشد.

در این حالت قهوه کیفیت و تازگی اش را حفظ می کند و عطر و طعم دلچسبی که ناشی از تازگی اش می باشد را هم از دست نمی دهد. اما هر چه از میزان روست شدن آن مدت بیشتری بگذرد، قهوه حالت کهنه تری به خودش می گیرد و این موضوع کیفیت قهوه را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگرچه گفته می شود دانه قهوه رست شده فله، در شرایط نگهداری ایده آل نهایتا تا شش ماه قابل استفاده است. اما توصیه می کنیم چنانچه جزو فروشندگان قهوه فله هستید بیش از یک ماه قهوه را در انبارهای خود حتی در شرایط ایده آل نگه ندارید.

خرید عمده قهوه

مرغوب ترین دانه قهوه کدام است؟

هنگام خرید عمده قهوه بایستی به برخی نکات مهم و کلیدی توجه کنید تا بتوانید از بهترین و مناسب ترین قهوه استفاده کنید. این نکات شامل موارد ذیل می باشند:

  • از مراکز معتبر اقدام به خرید قهوه نمایید
  • به نوع قهوه که به صورت بسته بندی یا فله ای یا فوری می باشد، توجه کنید
  • به تازگی رست قهوه توجه ویژه داشته باشید
  • پیش از اینکه خریدتان را قطعی کنید از کیفیت محصولی که می خرید اطمینان حاصل کنید.

لیست قیمت فروش عمده دانه قهوه

عمده دوستانی که عمده فروشی قهوه دارند یا کافی شاپ و یا پخش قهوه عمده انجام می دهند از مشتریان مجموعه ما هستند، همکاران گرامی می توانند برای دریافت لیست قیمت قهوه عمده میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را در فرم مشاوره و سفارش ثبت نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و لیست قیمت فروش عمده قهوه را در اختیارتان قرار دهند.

لیست قیمت قهوه فله ای

لطفا توجه داشته باشید این لیست کامل محصولات مان نیست و قیمت برای خریدهای عمدتاً ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوست. لیست ممکن است با قیمت‌های روز مقداری متفاوت باشد، دلیل آن هم نوسانات قیمت قهوه خام در بازار است.

اگر قصد خرید قهوه عمده دارید جهت برخورداری از تخفیف‌های مخصوص خریدهای عمده می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید تا لیست قیمت قهوه عمده را در اختیارتان قرار دهند.

لیست قیمت قهوه عربیکا

لیست قیمت قهوه میکسلیست قیمت قهوه روبوستا

لیست قیمت محصولات پودری


برای خرید دانه قهوه از طریق سایت قهوه سیراف قهوه مصرفی خود را مستقیما از تولید کننده و به صورت تازه رست دریافت خواهید کرد. ما در صدد آن هستیم که هرچه سریعتر فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنیم تا مشتریان عزیز بتوانند مقدار مورد نیاز برای مصارف خانگی خود را نیز از طریق سایت تامین کنند.
خرید دانه قهوه از تولید کننده

طی روزهای آینده درگاه خرید اینترنتی ما راه اندازی شده و شما می توانید مستقیما از طریق سایت هر مقدار قهوه که مورد نیازتان است را تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *