مقالات

راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

اگر به نوشیدن قهوه علاقه‌مندید و دوست دارید در خانه یا محل کار قهوه تازه میل کنید، بهتر است دستگاه قهوه‌سازی متناسب با نیازتان بخرید. البته تنوع قهوه‌سازهای موجود در بازار به قدری زیاد است که ممکن است شما را سردرگم کند. اگر نمی‌دانید چه مدل و برندی برای شما مناسب است، با بررسی انواع قهوه سازها و کاربرد آنها به شما کمک می‌کنیم تا مدل موردنظر خود را بیابید و بهترین نوع قهوه ساز را خریداری کنید. بنابراین پیش از هر گونه اقدامی، راهنمای خرید قهوه ساز را از دست ندهید.

قدم اول راهنمای خرید قهوه ساز؛ نوع قهوه مورد علاقه‌تان را تعیین کنید

پیش از اینکه به بررسی انواع قهوه‌سازها و کاربرد آنها بپردازیم، بهتر است در مورد انواع قهوه به‌طور مختصر توضیح دهیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود، قهوه‌ساز موردنظرتان را بیابید.

انواع قهوه‌های پرطرفدار عبارتند از:

  1. اسپرسو: این قهوه برای افزایش انرژی و متابولیسم بدن مناسب است و نوشیدنی مناسبی برای شروع روز به‌شمار می‌رود. همچنین اسپرسو، پایه سایر نوشیدنی‌های بر پایه قهوه مانند موکا، لاته، کاپوچینو و… است.
  2. قهوه ترک: این قهوه کم کافئین است و نوشیدنی مناسبی برای صبح یا در طی روز به‌شمار می‌آید.
  3. قهوه فرانسه: این قهوه، از قهوه‌های کم کافئین به حساب می‌آید و برای مهمانی‌ها و پذیرایی مناسب است.

برای تهیه هر یک از این قهوه‌ها، به قهوه‌ساز خاصی نیاز دارید؛ بنابراین باید اول بدانید که به کدام نوع قهوه علاقه‌مندید و کدام وسیله برای تهیه قهوه روزانه شما مناسب است. در ادامه، انواع قهوه ساز را توضیح می‌دهیم.

انواع قهوه سازها و کاربرد آنها

نوع دستگاه‌های قهوه ساز برای تهیه هر نوع قهوه متفاوت است. در ادامه راهنمای خرید قهوه ساز، دستگاه‌های مناسب برای تهیه انواع قهوه را نام می‌بریم.

1. قهوه اسپرسو

اسپرسوساز

قهوه اسپرسو را می‌توان با دو نوع دستگاه قهوه‌ساز تهیه کرد:

  • اسپرسو ساز: اسپرسوسازها دستگاه‌های اتوماتیک تهیه قهوه هستند. برای تهیه قهوه با آنها، تنها باید مخزن آن را از قهوه پر کرده و قهوه را تمپ کنید. سپس دکمه اسپرسوساز را فشار دهید تا فوراً با فشار آب، اسپرسو را به شما تحویل دهد. اسپرسو آماده‌شده با این دستگاه، کاملاً حرفه‌ای است و می‌توان اسپرسو خامه‌دار و فوم‌دار را به کمک این دستگاه آماده کرد. این دستگاه لوله بخار تهیه فوم شیر برای آماده کردن انواع نوشیدنی بر پایه قهوه مانند لاته، کاپوچینو، موکا و … را دارد و برای نیاز 4 الی 5 نفر نیز جوابگو است.
  • موکاپات: موکاپات از ارزان‌ترین و ساده‌ترین قهوه‌سازها است که می‌توان از آن برای تهیه انواع قهوه استفاده کرد. موکاپات‌ از دستگاه اسپرسوساز ارزان‌تر بوده و کار با آنها به‌صورت دستی است. برای تهیه قهوه با موکاپات باید قهوه موردنیاز را در مخزن بریزید و مخزن زیرین را از آب پر کنید و سپس دستگاه را روی اجاق‌گاز قرار دهید تا قهوه با حرارت ملایم دم شود و قهوه تهیه‌شده به مخزن بالایی وارد شود. کار با این دستگاه ساده است، اما نمی‌توان اسپرسو فوم دار یا خامه‌دار را با آن تهیه کرد. با این حال برای تهیه قهوه به‌اندازه 4 نفر مناسب می‌دهد و به‌راحتی می‌توان آن را در مکان‌های مختلف مانند سرکار، خانه و مسافرت حمل و استفاده‌ کرد.

2. قهوه ‌ترک

قهوه جوش ترک

برای تهیه قهوه ‌ترک، از وسیله خاصی به نام جذوه استفاده می‌شود. این ظرف‌ها از جنس مس هستند و قیمت مناسبی دارند. از معایب جذوه این است که تنها برای جمع‌های کوچک مناسب خواهد بود. از این ظرف به‌عنوان شیر جوش نیز می‌توانید استفاده‌ کنید. تهیه قهوه با جذوه کمی سخت است و تا پایان‌کار باید بالای سر قهوه باشید.

3. قهوه فرانسه

خرید فرنچ پرس

اگر به تهیه قهوه فرانسوی علاقه‌مندید، باید از انواع دیگری از قهوه‌سازها استفاده ‌کنید. در ادامه راهنمای خرید قهوه ساز به دستگاه‌های مناسب برای تهیه قهوه فرانسه اشاره می‌کنیم:

  • فرنچ پرس: فرنچ پرس از ساده‌ترین انواع قهوه‌سازها است که به‌راحتی و تنها با فشار دادن اهرم، قهوه فرانسه شما را آماده می‌کند. فرنچ پرس‌ها برای مصرف خانگی و برای تهیه قهوه به اندازه 2 الی 3 نفر مناسب هستند. این دستگاه برای تهیه دم نوش‌ها نیز کاربردی است. فرنچ پرس قابلیت گرم نگه‌داشتن قهوه را ندارد؛ بنابراین برای استفاده در مهمانی‌ها مناسب نیست و بیشتر برای استفاده شخصی کاربرد دارد.
  • قهوه ساز برقی: قهوه‌سازهای برقی نیز برای تهیه قهوه فرانسه کاربردی هستند و سیستم آنها با سیستم چای سازهای برقی مشابه است. قهوه سازهای برقی شامل یک قوری و یک گرمکن هستند و باید قهوه را درون فیلتر آن بریزید و سپس دکمه آن را فشار دهید تا قهوه را آماده کند. این دستگاه‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت نیز مناسب هستند و قهوه را گرم نگه‌ می‌دارند. بنابراین برای مهمانی یا استفاده در شرکت‌ها نیز مناسب هستند.

قیمت قهوه سازها

قیمت قهوه‌سازها بسته به نوع و گنجایش آنها متفاوت است. اما در این مطلب به عنوان راهنمای خرید قهوه ساز، از ارزان‌ترین قهوه‌سازها باید به فرنچ پرس برای تهیه قهوه فرانسه، جذوه برای تهیه قهوه‌ترک و موکاپات یا همان قهوه‌ساز روگازی برای تهیه اسپرسو اشاره کرد. این قهوه‌سازها از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها برخوردار هستند و برای استفاده شخصی مناسب به نظر می‌رسند.

اگر قهوه حرفه‌ای‌تری می‌خواهید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. به‌عنوان مثال قهوه ساز برقی برای تهیه قهوه فرانسه حرفه‌ای و اسپرسو ساز برای تهیه اسپرسو حرفه‌ای یا خامه‌دار و تهیه انواع نوشیدنی بر پایه اسپرسو مناسب هستند. همچنین این دستگاه‌ها، گنجایش بیشتری دارند و برای استفاده در مهمانی‌ها یا محل کار نیز کاربرد دارند. بنابراین اول نیاز خود و قهوه مورد علاقه خود را شناسایی کرده و بسته به بودجه مدنظر، قهوه ساز مورد نظر خود را خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به‌عنوان راهنمای خرید قهوه ساز، سعی کردیم که انواع قهوه سازها و نوع قهوه خروجی آنها را توضیح دهیم و تفاوت هر یک را به زبان ساده بیان کنیم. اما نکته مهم این است که تمامی این قهوه سازها چه از نوع دستی و چه از نوع اتوماتیک و برقی، در کیفیت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و بهتر است که از انواع باکیفیت و دارای گارانتی استفاده ‌کنید تا احتمال خراب شدن زود هنگام دستگاه و پرداخت هزینه دوباره را به حداقل برسانید. همچنین می توانید برای خرید قهوه و قهوه ساز از سایت قهوه سیراف اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *