مقالات

قهوه آرزوی مرگ چیست؟

قهوه آرزوی مرگ

قهوه‌ها با اسم‌ها و مشخصات مختلفی در دنیا طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده‌اند. این نوشیدنی محبوب گاه با اسم‌های عجیب و غریبی نیز معرفی می‌شود که ممکن است برای بسیاری ناشناخته باشد. یکی از انواع قهوه که ممکن است اسم آن به گوش شما رسیده باشد، قهوه آرزوی مرگ است!

اما این قهوه چیست و چه ویژگی‌های دارد و اصلا چرا آن را به این اسم می‌شناسند؟ این‌ها مواردی است که قصد داریم در این مطلب به آن‌ها پاسخ بدهیم. پس اگر برای شما نیز جالب است که نوع جدیدی از قهوه، این نوشیدنی جهانی فوق‌العاده را بشناسید، حتما تا انتهای مطلب را دنبال کنید.

قهوه آرزوی مرگ؛ آشنایی بیشتر با این نوع قهوه

معرفی قهوه آرزوی مرگ

قهوه آرزوی مرگ چیست؟ قطعا این سوال، اولین سوالی است که افراد به محض شنیدن یا مواجهه با این نام آن را مطرح می‌کنند. قهوه‌ها در انواع بسیار متنوعی تولید می‌شوند و هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند. در حقیقت قهوه‌های قوی یکی از انواع قهوه هستند که طرفداران پر و پا قرص قهوه به دنبال شناخت انواع آن هستند.

قدرت قهوه نیز از لحاظ کافئین موجود در آن سنجیده می‌شود و هرچه این میزان، در سطح بالاتری قرار بگیرد، قهوه نیز قوی‌تر خواهد بود. قهوه آرزوی مرگ بالاترین میزان کافئین را در خود جای داده است و برای اولین بار در سال 2008 معرفی شد. قیمت قهوه آرزوی مرگ نسبت به سایر قهوه‌ها بسیار بیشتر است. همچنین باید توجه کنید که در بازار فعلی بیشتر قهوه‌هایی که با این نام به فروش می‌رسند، تقلبی هستند و برای خرید و تهیه چنین قهوه‌ای باید به مرکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

کافئین، به خصوص برای قهوه‌بازهای حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد و بسیاری از آن‌ها دوست دارند قهوه کافئین بالا را نسبت به قهوه‌های عادی تجربه کنند. میزان کافئین، در قهوه‌های عادی و استاندارد چیزی حدود 9 میلی‌گرم است. اما آرزوی مرگ چه میزان کافئینی دارد که به این اسم معروف شده است؟ برای این که از این موضوع مطلع شوید، حتما ادامه مطلب را دنبال کنید.

قهوه آرزوی مرگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قیمت قهوه آرزوی مرگ

طبیعتا همانطور که از اسم این قهوه مشخص است، باید میزان کافئین بالایی را در آن انتظار داشت؛ اما این میزان تا چه حدی است؟ قهوه آرزوی مرگ حدود 54 میلی‌گرم کافئین دارد و این یعنی 6 برابر قهوه‌های عادی در آن کافئین موجود است! این قهوه در ابتدا توسط آمریکایی‌ها در سال 2008 در تبلیغی تلویزیونی معرفی شد و سپس محبوبیت جهانی پیدا کرد.

در سال 2008 میلادی مایک براون، به عنوان حسابداری ساده در شرکتی مشغول بود که تصمیم گرفت وارد حرفه جدید شود. این فرد وقت زیادی را در کافه‌ها صرف پیدا کردن شغل جدید کرد. سرانجام تصمیم گرفت کافه مخصوص خود را تاسیس کند.

به دلیل مشکلات مالی که برای او به وجود آمد، در کنار کافی شاپ، او محصولات بر پایه قهوه را نیز به فروش رساند. مایک تصمیم گرفت قهوه‌ای با درصد کافئین بسیار بالا را تولید کند و اتفاقا طرفداران بسیار زیادی را نیز برای خود به دست آورد. در ادامه او روی قهوه مخصوص خود کار کرد و از نظر کیفی سطح آن را افزایش داد.

مایک به جای استفاده از قهوه عربیکا، از قهوه روبوستا که کافئین بسیار بیشتری دارد، استفاده کرد. همچنین روش فرآوری مخصوصی را نیز ایجاد کرد که بتواند تلخی و کافئین بیشتری را از آن به دست بیاورد. باید گفت دلیل محبوبیت محصول و تولید او، تنها به دلیل آن نبود که کافئین بالایی در قهوه او وجود داشت. براون همواره سعی داشت که محصولی خوشمزه به همراه کافئین بالا تولید کند.

در ابتدای کار، وقتی خود براون از محصول خود استفاده کرد، چندان رضایتی از آن نداشت و به همین دلیل رفته‌رفته آن را به محصولی جهانی و محبوب تبدیل کرد که این روزها آن را با نام قهوه آرزوی مرگ می‌شناسند.

آیا مصرف قهوه آرزوی مرگ خطرناک است؟

عوارض قهوه آرزوی مرگ

حال که با این نوع قهوه آشنا شدید، احتمالا این سوال را دارید که آیا قهوه آرزوی مرگ را می‌توان مانند قهوه‌های عادی مصرف کرد یا نوشیدن آن محدودیت‌هایی دارد؟ به دلیل کافئین بسیار بالای این قهوه و البته اسمی که برای آن انتخاب شده است، احتمالا باید متوجه این موضوع شد که مصرف عادی آن امکان‌پذیر نیست.

بنابراین حتما مدنظر داشته باشید که به دلیل سنگینی بسیار بالای آن نباید مانند سایر قهوه‌ها به طور عادی از آن استفاده کنید. در وب‌سایت رسمی قهوه مرگ اعلام شده است که نباید به طور عادی و زیاد این قهوه را مصرف کنید. اما سایر فروشگاه‌های معتبر معمولا در خصوص خطرات آن اطلاع‌رسانی نمی‌کنند و همین مورد باعث شده است که بسیاری از افراد بدون توجه به خطرات آن، به مصرف غیرمجاز این نوشیدنی بپردازند.

طی تحقیقات علمی و آزمایشگاهی نیز که روی این قهوه انجام گرفته است، به طور واضح در مورد خطرات آن به نتیجه دقیقی رسیده‌اند. استفاده بیش از اندازه و غیرمجاز قهوه آرزوی مرگ، باعث حملات شدید عصبی و مشکلاتی مانند بی‌خوابی شدید و برهم خوردن کنترل بدن شده است. همچنین در سال 2015 میلادی نیز یکی از شهروندان آمریکایی به دلیل مصرف بیش از حد این قهوه جان خود را از دست داد.

با این که این قهوه یکی از 10 نوشیدنی برتر جهان به شمار می‌رود و قوی‌ترین قهوه دنیا نیز معرفی شده است، اما باید بدانید که قهوه آرزوی مرگ خطرات بسیار جدی را برای انسان به همراه دارد و نباید به صورت عادی مورد استفاده قرار بگیرد.

نتیجه‌گیری

قهوه آرزوی مرگ، قوی‌ترین قهوه حال حاضر دنیا است که چندین برابر قهوه‌های عادی، کافئین دارد. با توجه به خطراتی که خود شرکت سازنده برای مصرف بیش از حد آن اعلام کرده و همچنین حوادث و اتفاقاتی که برای بسیاری رخ داده است، باید در مصرف آن دقت شود. تنها برای مواقع ضروری از این قهوه با کافئین بسیار بالا استفاده کنید.

قهوه‌ها نوشیدنی‌های بسیار جذاب و لذیذی هستند که طرفداران بسیاری را در تمامی دنیا به خود اختصاص داده‌اند. برای تهیه انواع قهوه و تجهیزات مربوط به آن از سایت معتبر قهوه سیراف محصولات موردنظر خود را با کیفیت بالا خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *